Förslag på vad aktivitet man kan göra med pojkvän/sambo

Hej!

Jag och sambon tränar hoppning ihop och rider ut tillsammans :-). Vi brukar gå på spelbar ihop (man spelar spel och dricker vad man nu vill på en bar i stan med ett gäng andra människor). Annars gissar jag att klättring nog skulle vara skoj, paddla kajak (om man inte slå ihjäl varann med paddeln) eller kanske gå på museum? Vi brukar gå på Fotografiska när det är nåt nån av oss vill se.

/Lavinia, som även programmerar med sambon, när vi hinner/orkar

Ja, Vad gör ni med era partners? Ja jag fattar ni äter och sover ihop, men jag tänker om ni har någon aktivitet typ en gång i veckan som ni gör tillsammans. Dansar, simmar, tränar ect?

Jag skulle så gärna vilja göra en aktivitet med sambon, minst en gång i veckan som är liksom "vår" tid. Vi gör väldigt mycket tillsammans och har en fantastiskt relation, men jag skulle tycka det var väldigt kul att hitta något som vi kunde göra till vårt. Jag har hästarna - han följer med ibland och hjälper till, ridit någon gång och tycker om hästarna och att det är lite mysigt att gå och fixa, men det är liksom "mitt" - mitt ställe att få energi och ensamtid. Han meckar bil, jag kan följa med som sällskap men tycker inte det är speciellt kul... Och det är ju hans ställe att få lite ensamtid på... (Båda tycker dessutom att det är viktigt att göra saker ensamma eller med andra så det är nog ganska bra att dom intressena hålls så)

Vi hade ett tag att vi sprang tillsammans, tyvärr så är han maratonlöpare och jag är sprinter = jag tyckte han sprang för långt och han tyckte jag sprang för fort :p.
Just nu blir det mycket film (i brist på annat) men båda är relativt aktiva och så jag skulle vilja att vi hittade något vi kunde göra tillsammans, om ni förstår vad jag menar? Jag har funderat på någon form av pardans, kruxet är väl att jag hatar att dansa och han är väl inte jätte förtjust i det heller, men jag tänkte att det kunde vara kul bara för att prova men nja... Vi höll ett tag på att renovera lägenheten och tycker det är väldigt väldigt kul men jag är sjukskriven just nu så det får stå still till bättre tider.

Så vad gör ni med era partners? Har någon nått förslag på vad man skulle hitta på?? Det står helt stilla hos mig...
 
Vi har att gå på bio lite som intresse :D Något annat vi gillar att göra är att cykla, och då ofta så brukar det sluta med att vi kollar på fina hus och drömmer oss bort :D
 
När sambon är hemma (jobbar ute månadsvis) gör vi "allt" ihop. Jag har ett väldigt fritt jobb o han är helt ledig en månad i stöten. Vi har ett hus med en stor trädgård som vi renoverar, så vi håller på och pysslar mycket ute just nu. Vi går promenader med hunden, äter ute på restaurang, lagar mat, gör utflykter osv osv. Han gillar att resa så vi gör småresor med jämna mellanrum, denna vecka ska vi t.ex. till Visby och ha en mini-weekend :)
 
Vi har pratat om att prova på bågskytte och curling så det ska vi ordna till när vi flyttat. Sen cyklar vi ihop, antingen motionscykla, turfar, eller lite längre (för mig) utflykter i lugnt tempo.
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 119
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 475
Senast: Grazing
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 217
Senast: Klara
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 153
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp