Bukefalos 28 år!

Försöker köpa sele och önskar lite hjälp.

trassel

Trådstartare
Jag försöker köpa en bröstsele till min nordsvensk. Det är inte helt lätt eftersom jag vill ha en brun. Tänkte satsa på en Ideal delux, men tydligen är den ganska smal i bröstomfång, Börjes säger 202 cm och den andra åf sa 215cm och tillade det är hen som vet vad hen talar om(fast hen trodde att bröstomfång handlade om bröstan, vilket gör mig lite osäker).

Alla mått verkar passa, men just bröstomfånget är bara ett par cm tillgodo om Börjes har rätt och selen faktiskt är 202(hästen är 3 år och kommer ju bredda, är 199 cm nu).

Har ni några åsikter om bröst/maratonselar? Ska jag släppa min önskan om brun sele och köpa en diplomat istället?

/AA
 
Sv: Försöker köpa sele och önskar lite hjälp.

Spana efter bukgjordar som är längre, eller ännu bättre, kolla med åf och be denne jämföra o se om de har passande -längre- bukgjordar som säljs enskilt..

Själv köpte jag en sele i stl ponny till min lilla men tjocka arab, med en bukgjord i stl cob! :D

Lycka till! bruna selar är grymt snyggt, väl värt att leta på en fin!
 
Sv: Försöker köpa sele och önskar lite hjälp.

Det låter som en bra ide :), resten av selen verkar gott och väl stor nog. Jag får kolla upp det till veckan.

/AA
 
Sv: Försöker köpa sele och önskar lite hjälp.

Hos den återförsäljaren jag köpte min Ideal-sele fick man byta ut delar som inte passade. Så om hela selen passar i strl ponny kan man få byta ut bukgjorden till en större strl. :)
 
Sv: Försöker köpa sele och önskar lite hjälp.

Har fått jättebra respons idag, och det kan nog bli en brun maratonsele inom det snaraste :), storlek full, eventuellt med en längre gjord.

/AA
 
Sv: Försöker köpa sele och önskar lite hjälp.

Det tar 4-6 veckor innan den kommer, julklapp typ:).

/AA
 

Liknande trådar

Körning Jag ska köpa mig en inkörd häst (vill ha en bruksnordsvensk) och håller på och funderar på vilken utrustning som ska inhandlas. Den...
Svar
4
· Visningar
1 353
Senast: trassel
·
Körning Skulle gärna vilja ha lite råd angående selen på bilderna. Jag har (som synes) en shettis. Hon är 7 år och färdigväxt men dock...
2
Svar
24
· Visningar
6 064
Körning Har ju fått hem en minishettis på foder för obestämd tid (1-2 år minst) och ska börja köra! Har provat både tömköra och med vagn och...
Svar
8
· Visningar
2 154
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp