Bukefalos 28 år!

Första bekantskapen mellan hästar

I

Isa

Vi ska skaffa en ny häst till midsommar, tyvärr ska vi då även ta bort det gamla sällskapet till min häst:cry:. De har gått ihop ända sedan han var 7 mån, och är nu 7 år. Den nya hästen är ett sto, B-ponny ,och min är en stor valack på 174cm. Ska de få bekanta sig i separata hagar en tid eller är det lika bra att släppa dem tillsammans på en gång?
 
Sv: Första bekantskapen mellan hästar

Jag släpper alltid in nya hästar direkt till de andra, och det har aldrig hänt något. Men då har jag vetat att ingen häst i hagen är elak.
Visst kan du låta dem bekanta sig i hagar bredvid varandra först några dagar om du känner dig osäker. Gör det som känns bäst.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 992
Senast: Stereo
·
Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 762
Senast: Joro253
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 595
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 252
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp