Första bilderna på Vitnos efter ankomst!

Hon verkar väldigt förnuftig. Har lyckats klappa henne försiktigt idag.

Sträckte in handen till henne och hon sa till att det blev för nära. Flyttade den så fort hon antydde att det blev för mycket. Och så höll vi på 1,5 timma. Bara jag visade henne respekt genom att flytta handen när hon ville det, lät hon mig röra vid henne :)

Så fort jag flyttar handen lägger hon sig till rätta igen och jag kan försöka på nytt. Väldigt förnuftig verkar hon! Jag tror det kommer gå bra detta! :love:

/snurpe
 
Nu har jag missat nåt... Har varit borta i nästan tre veckor.

Vad är detta? Är det den Vitnos som fanns på KKS? Skulle du ha en katt till? Vad har jag missat :confused:?

Jättefin :love: ser hon ut, lycka till!

mandalaki
 
Hehe, här gäller det att hänga med i svängarna :D Nu bor det tre kissar hos snurpe, men sen är det stopp :D

/snurpe
 
Vitnos är nu ihopsläppt med mina två! :banana: (sedan 2 dgr tillbaka).

Det kunde knappast gått bättre! Vulkan och hon fann varandra direkt - de var helpolare från första stund :) Vulkan är numera som ett plåster på henne :smirk: Katla var betydligt mer svårflörtad och hon är lite smådum mot Vitnos men inget allvarligt. Morrar en del åt henne, men gör inte mer än så. Katla tycker nog detta är lite jobbigt och behöver mycket stöd och uppmuntran från matte just nu. I grund och botten tror jag "bara" hon är osäker och rädd att bli övergiven. Det är skönt att Vitnos inte alls svarar tillbaka på Katlas morrande och fräsande. Hon bara går därifrån så det blir aldrig någon fajt av det hela. Jag tror Katla kommer vänja sig så småningom :)

Vitnos är ju fortfarande väldigt blyg men gör stora framsteg! När hon låg i sovrummet innan ihopsläpp lyckades jag klappa henne flera gånger! :) Nu är det lite svårare när hon rör sig på så stora ytor, men hon har blivit modigare! Hon ligger en del under soffan men är emellanåt uppe och går i lägenheten även fast det är dag, ljust och vi är i samma rum (första dagarna rörde hon sig bara nattetid). I förrgår när bara jag var hemma satt hon länge i fönsterbrädan och tittade ut :) Hon gick omkring i lägenheten hela kvällen - det var kul att se henne på riktigt! Hon var lite blygare igår kväll när även sambon var hemma men var ute och gick ibland.

Jag tycker verkligen det går framåt! Hon har ju bara varit här en vecka trots allt :)

/snurpe
 
Vad bra det låter :)! Och jag tycker att du resonerar jätteklokt, inte minst kring Katla. De här tre katterna har alla förutsättningar att bli goa kompisar, med en så vettig matte :)!

mandalaki
 
Härligt Härligt !

Klart att Katla blir lite deppad. Inte nog med att det kommer en ny kisse och tar mattes uppmärksamhet, dessutom är det en söt katttjej som Vulkan lägger an på :)

Jag tror att när ni väl har vunnit hennes förtroende kommer hon att bli världsmysig. Det gäller bara att vara tålmodig ! Hon verkar ju funka helt som en katt ska när det gäller de andra katterna !
 
Ja, jag tror också det, bara man ger det tid. Både Katla o Vulkan var ju jätteskygga när de kom hem. Så fort man sträckte fram handen sprang de och gömde sig :crazy: (uppvuxna under en altan). Men idag går det nästan inte att bli av med dem :smirk: De är extremt mattekära och påflugna :) Fast jag tycker det är himla roligt, går inte att jämföra hur det var när de var små. Nu är de 1,5 år och jag tycker det är det senaste halvåret det verkligen släppt på allvar. Hålla dem och så kunde jag göra ganska tidigt, men det är först nu de verkligen vill vara med hela tiden :)

Jag räknar med att det kommer ta tid med Vitnos, men jag känner mig inte tvungen att stressa henne. Vi tar det i hennes takt.

/snurpe
 
Åh, nu är jag så glad att jag blir alldeles rörd :) Vitnos har varit framme och gått en stor del av kvällen och Katla har följt efter henne. Utan morrade, utan hon smög fram och nosade på Vitnos. Blev sedan osäker på vad hon skulle göra och hoppade undan och la sig en bit bort och tittade på Vitnos. Gick och hälsade på matte som stolt satt och tittade på :) Gick tillbaka till Vitnos och nosade henne i baken och mycket tycktes släppa i samma stund. Jag blev så stolt över henne :love:

Osäkerheten sitter säkert i ett bra tag, men det kändes verkligen som ett steg framåt för Katla och Vitnos. Ett steg mot ett liv tillsammans. Inget hälsade med morrningar och slående tassar, utan en hälsning av nyfikenhet och välmening.

Jag är alldeles rörd av småkissarna... Katla och Vulkan leker väldigt mycket ihop och det har legat lite på is sedan Vitnos kom. Men kort efter att Katla nosat på Vitnos släppte det och Katla och Vulkan började leka igen :) De verkade till och med försöka få med Vitnos i leken men hon tittade på mina två tokstollar på avstånd istället :)

Detta kändes verkligen bra!

/snurpe
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 987
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 101
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 540
Senast: tott
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 447
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp