Första löpet

Nike blir ett monster, ska para sig med allt som rör sig och löper länge. Håller dock rent men hon har bara en sak i skallen under löpen 🙄.. Har varit så en första löpet.
Nano blir gosigare och lite klängig men annars ganska som vanligt.
Nessie märkte jag inte ens att hon var i löp första löpet förrän en bekants hanhund var intresserad och han brukar bara visa intresse när de är i höglöp. Hon var precis som vanligt typ. Nu brukar jag märka att löp är på G då hon blir väldigt anti främmande hundar kring löp, värsta bitchen.. Annars så är hon som vanligt förutom den detaljen.
Ingen har väl direkt mognat efter löp nämnvärt, Nano är två år nu och har haft två löp och är fortfarande bäbis i huvudet 😋.
 
Åååh förlåt om detta är lite trådkap, men har en 6 månaders staffe som jag TROR är på g att löpa. Hon började kissa väldigt ofta (kollade t o m om det var UVI - men var lugnt), samt att hon bäddar och gräver en del på kvällarna. Nosar på allt utomhus. Lite allmänt märklig i humöret och matvägrade här om kvällen (aldrig hänt). Väntar tålmodigt på dropparna.

Någon som har haft liknande tecken? Hur långt efter detta började de löpa i så fall?

Nike gick in i sitt första löp vid sex månader så det låter ju inte helt otroligt. Tycker tyvärr att de kan hålla på ett par veckor och förlöpa (Nike) och andra inte alls (Nessie) så det svårt att svara på. Håll lite koll och är du osäker så kolla med veterinär.
 
Nuvarande tikvalp - 8 månader är på gång att få sitt första löp och det är jäkligt långdraget innan det kommer igång. Hanen hemma har sagt en månad nu att det är på G. Valpen har gått bakåt lite i rumsrenheten och har lättare att lägga en pöl inomhus. ack och lov på 2 samma ställen, då ja kan lätt ha koll där (och aldrig matta). Hon har senaste veckorna pinkmarkerat ute oftare och oftare och nu......nu är det väldigt nära (hoppas jag) då hon börjar bli väldigt intressant för grabben och själv har börjat tvätta sig mycket mer. Måste bara ha koll så hon inte har torrlöp då det tydligen finns i släkten bakåt.... :nailbiting:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 179
Hundhälsa Jag har en 10 årig Weimaranertik som plötsligt för några dagar sen flyger på min 15månaders vorstehtik , till synes helt oprovocerat...
Svar
14
· Visningar
1 789
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 666
Senast: YlvaG
·
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
658

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Lunchtips till "matlådehatare"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp