Första raden i personliga brevet

Araminta

Trådstartare
Jag behöver inspiration! Det känns så väldigt tråkigt att börja med "jag är... ". Tänkte kolla om det är någon här som har någon briljant inledning att dela med sig av?
 
Jag behöver inspiration! Det känns så väldigt tråkigt att börja med "jag är... ". Tänkte kolla om det är någon här som har någon briljant inledning att dela med sig av?
När vi hade coachning på universitetet inför jobbsök fick jag den inledningen jag alltid använt sen dess, fast anpassad till respektive tjänst ;) "Jag tror att jag skulle passa som er nya xxx! Tjänsten hos er i xxx är mycket intressant, då jag brinner för att arbeta med xxx, ochtycker att xxx är mycket givande" typ ;)
 
När vi hade coachning på universitetet inför jobbsök fick jag den inledningen jag alltid använt sen dess, fast anpassad till respektive tjänst ;) "Jag tror att jag skulle passa som er nya xxx! Tjänsten hos er i xxx är mycket intressant, då jag brinner för att arbeta med xxx, ochtycker att xxx är mycket givande" typ ;)

Inte för att jag är någon expert, men det låter som en standardiserad inledning. Men det kanske funkar bra ändå!

Jag behöver inspiration! Det känns så väldigt tråkigt att börja med "jag är... ". Tänkte kolla om det är någon här som har någon briljant inledning att dela med sig av?

Jag brukar inleda som man inleder en ingress i en artikel/reportage. För att lyfta fram det mest som är mest intressant och lockar till vidare läsning. Sälj dig själv!

Har inget lysande exempel just nu, men har fått väldigt mycket positiv respons i form av intervjuer och samtal. Ibland inleder jag typ "Att anställa mig som..." och sedan berätta om varför jag är bäst lämpad för tjänsten. Kort, men med mycket information. Eller vad jag ska säga... Haha!
 
Inte för att jag är någon expert, men det låter som en standardiserad inledning. Men det kanske funkar bra ändå

Har inget lysande exempel just nu, men har fått väldigt mycket positiv respons i form av intervjuer och samtal. Ibland inleder jag typ "Att anställa mig som..." och sedan berätta om varför jag är bäst lämpad för tjänsten. Kort, men med mycket information. Eller vad jag ska säga... Haha!

Det tvivlar jag inte på ;) Tror inte coacherna på universitetet hittar på nya formuleringar till varje grupp!

Tycker det du beskriver under har lite samma andemeningen och förstår absolut att det funkat :)
 
Jag anställde nyss en tjej som började sitt personliga brev med; "CV har jag ju inte mycket till, men xxxxxx"
 
Jag brukar alltid börja med att presentera mig: Mitt namn är XX och jag skriver angående tjänsten som blablabla. Känns artigt att först berätta vad man heter. Det finns en hel del exempel att googla fram som man kan kolla på och så tar man till sig det som man känner passar en själv och tjänsten man söker.
 
Jag behöver inspiration! Det känns så väldigt tråkigt att börja med "jag är... ". Tänkte kolla om det är någon här som har någon briljant inledning att dela med sig av?

I det sista personliga brevet jag skrev började jag med att beskriva varför jag tyckte området jag sökte inom var roligt och vilka utmaningar det gav mig. Typ "Hej! Anledningen till att jag trivs inom akutsjukvården är..".

Brukar tänka på att försöka beskriva vad jag tycker är intressant med jobbet och inte bara varför jag skulle vara bra för det.
 
Jag var tvungen att kolla vad jag skrivit i mitt personliga brev. Jag har skrivit "Jag gick X på gymnasiet, men insåg under andra året att det inte var min grej. Jag är en person som alltid avslutar det jag påbörjat, och så även detta."

Detta är början av breven som jag skickat till tre olika arbetsgivare och jag har fått jobb på samtliga ställen så helt kasst borde det inte vara... :D

Däremot tror jag avslutningen är viktigare (förutsatt att man skriver så intressant att läsaren kommer dit förstås), och där har jag motiverat varför jag är lämplig för jobbet.
 

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 769
Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 083
Senast: Fiorano
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 817
Senast: TinyWiny
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
622

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp