Första tävlingen, kan man starta fullständig LB?

Mojje

Trådstartare
Ska anmäla mig till första körtävlingen både för mig och ponnyn. Har tränat en del och har bra kondition på hästen så vill gärna försöka mig på en fullständig LB som första tävling. Men får jag starta det eller måste jag ha godkända resultat i ngn disciplin, redan innan för att få starta maraton delen? Jag har inte riktigt fått kläm på TR. Helt enkelt kan jag i min första körtävling starta fullständig LB?
 
Sv: Första tävlingen, kan man starta fullständig LB?

Det dök upp en annan fundering. I precision kör vissa ekipage med vita lindor, van från ridklasser så använder man ju inte lindor vid tävlingsmoment. Men det är alltså tillåtet i precisions momentet? Bör man ha det eller är det helt upp till var och en?
 
Sv: Första tävlingen, kan man starta fullständig LB?

Får man ha beige lindor eller är det endast strikt vita som är aktuella?
 
Sv: Första tävlingen, kan man starta fullständig LB?

Det dök upp en annan fundering. I precision kör vissa ekipage med vita lindor, van från ridklasser så använder man ju inte lindor vid tävlingsmoment. Men det är alltså tillåtet i precisions momentet? Bör man ha det eller är det helt upp till var och en?

Får man ha beige lindor eller är det endast strikt vita som är aktuella?

Ja, i maraton och precision är skydd/lindor/boots tillåtet (men i dressyrmomentet är inga skydd/lindor/boots tillåtna).

Du får alltså välja om du vill ha det eller inte, samt vilken färg.
Lycka till :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 776
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 009
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
70 051
Senast: Jeps
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 453
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp