Förstoppad?

Nu verkar problemet ha gått över av sig själv!!! Inga fler låtsas bajsningar!!!

Dock så har jag börjat fundera lite över hennes bajsvanor, att hon bajsar så mycket! Har räknat och det är 7-8 bajsningar per dag. Visst är det mycket? Går åt många bajspåsar 😅
Ja mellan 1-3 är normalt. 7-8 är väl mycket, jag hade provat med ett annat foder.
 
Nu verkar problemet ha gått över av sig själv!!! Inga fler låtsas bajsningar!!!

Dock så har jag börjat fundera lite över hennes bajsvanor, att hon bajsar så mycket! Har räknat och det är 7-8 bajsningar per dag. Visst är det mycket? Går åt många bajspåsar 😅
Tror ni foderbyte skulle kunna få henne bajsa mindre än 7-8 gånger per dag?

Zeldas bajs rutin:
” morgon kissen” 1 bajs
Morgon promenad 2 bajs
Lång promenaden 3 bajs
Kvälls promenaden 1-2 bajs
 
Tror ni foderbyte skulle kunna få henne bajsa mindre än 7-8 gånger per dag?

Zeldas bajs rutin:
” morgon kissen” 1 bajs
Morgon promenad 2 bajs
Lång promenaden 3 bajs
Kvälls promenaden 1-2 bajs
Händer faktiskt att hon bajsar 4 gånger på långpromenaden (2-3 timmar, lösspringande) också. Och det är rejäl mängd varje bajs 💩
 
Händer faktiskt att hon bajsar 4 gånger på långpromenaden (2-3 timmar, lösspringande) också. Och det är rejäl mängd varje bajs 💩
Därför kallas hon bajsmaskinen!!! Liksom vart kommer allt ifrån 😜😜

” jag går ut med Zelda”, ”kom ihåg att ta med 343 bajspåsar” 😜😜😜
 
Därför kallas hon bajsmaskinen!!! Liksom vart kommer allt ifrån 😜😜

” jag går ut med Zelda”, ”kom ihåg att ta med 343 bajspåsar” 😜😜😜

Min hund bajsade ungefär lika många gånger per dag 😅
Kan säkert ha berott på fodret, men orkade inte experimentera pga allergier och tidigare pankreatit.
 
Enligt den veterinär jag går hos med Viktors allergi så kan det vara ett tecken på allergi om hunden bajsar mer än 5-6 gånger om dagen. Viktor bajsar mycket och ofta på färdiga foder, nu när jag lagar egen mat till honom och han bara får sånt han tål bajsar han 1-3 gånger om dagen.
 
Enligt den veterinär jag går hos med Viktors allergi så kan det vara ett tecken på allergi om hunden bajsar mer än 5-6 gånger om dagen. Viktor bajsar mycket och ofta på färdiga foder, nu när jag lagar egen mat till honom och han bara får sånt han tål bajsar han 1-3 gånger om dagen.
Ah intressant! Kanske borde ta upp detta med veterinären ändå!
 
Enligt den veterinär jag går hos med Viktors allergi så kan det vara ett tecken på allergi om hunden bajsar mer än 5-6 gånger om dagen. Viktor bajsar mycket och ofta på färdiga foder, nu när jag lagar egen mat till honom och han bara får sånt han tål bajsar han 1-3 gånger om dagen.
Intressant, det har jag aldrig hört.

Min ena är en bajsare. Hon äter superlite, rör sig supermycket, går upp i vikt och bajsar hela tiden. Bra bajs dock.

Har specialläkare ang vikten nästa onsdag. Alla blodvärden hittills ok (kliniken gick ej med på prov för cushings dock...) och kliar sig aldrig, har otroligt fin päls.
 
Intressant, det har jag aldrig hört.

Min ena är en bajsare. Hon äter superlite, rör sig supermycket, går upp i vikt och bajsar hela tiden. Bra bajs dock.

Har specialläkare ang vikten nästa onsdag. Alla blodvärden hittills ok (kliniken gick ej med på prov för cushings dock...) och kliar sig aldrig, har otroligt fin päls.

Det veterinären sagt är att det kan vara ett tecken, inte att det alltid är allergi.

Min allergihund är jättefin i pälsen, har inga sekundärinflammationer alls, aldrig haft öroninflammation, fina tassar osv, men han kliar sig. Han är tack och lov klådfri med rätt kost och medicin.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 296
Senast: Ela
·
Hundhälsa Jag har skrivit här innan om min 5 åriga Border Collie hane som får katastrofal diarré var 4-6 vecka. Vissa gånger är han så dålig att...
2
Svar
20
· Visningar
3 050
Hundhälsa Jag jobbade i Torsdags, lämnade hunden hos mamma innan jobbet vid 11-tiden. Hundarna fick då sin mat och Mollan åt med god aptit, sen...
Svar
2
· Visningar
1 158
Senast: Puffindog
·
Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 036
Senast: Lillebjörn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp