Bukefalos 28 år!

Förvånad, nja eller kanske inte....

Girasol

Trådstartare
Vår äldsta son på ca 8½ år har haft bekymmer med ordentligt magknip av och till under några dagar för att sedan resultera i kräkning nattetid. Därefter bra nån dag och sedan börjar det om. Så har det hållt på i två veckors tid nu. Han kräks bara på natten likaså är han jättepigg när han inte har ont. Han Är palperöm strax ovanför naveln. Inga diarréer eller hård mage. Bajsar som vanligt.
Är laktosintolerant.

Ringde i går till barnmott. för att jag ville ha en tid. Men jisses så besvärligt, för det var ju diffusa symptom och inte fanns det några läkartider heller. Vi pratade en hel del och jag vill kolla upp bl. a gluten igen då vi har flera i släkten (på nära håll) som har just celiaki och det kan man ju få när som helst. Senast han kollades var han 2 år.
Nåväl, se någon läkartid kunde jag inte få, men de kunde skicka en egenvårdsremiss. Då flög själve :devil: i mig : Du, jag är äldst av 7 syskon, har fyra egna barn och studerar till sjuksköterska. Tycker inte du att du slösar med tid att skicka ut en remiss till mig, där jag ska fylla i samma uppgifter som du just har fått av mig här via telefon? Jag upplever att du gör såhär för att förhala lite tid. Det går jag inte med på. Jisses en gång till. Hon skulle återkomma!! Efter ½ timme ringer mobilen och vips så fick vi en tid till i morgonbitti klockan 9.00 :bow:

Som om inte detta räcker så ringer dagmamman vid lunch igår till maken för dottern har skrikit i 2 timmar oavbrutet (mer eller mindre) och tar sig åt örat. Maken ringer VC och åker och hämtar dottern. Då ringer vc upp och han säger att hon har fått en akut öroninflammation och han vill ha en akuttid åt henne.
-NÄPP, vi har inga tider kvar!! :mad: Han frågar snällt tre gånger efter en akuttid under em. Men samma svar. Då flyger :devil: i maken som säger: Du jag har fyra barn och hon är yngst. Hon har öroninflammation och jag anser inte att en kraftig akut påkommen bör vänta till i morgon för att du inte vill hjälpa till. (inte för att det är farligt, men med den smärtan vill vi kunna påbörja behandling omg) Ojoj helt plötsligt så kunde hon hitta en tid till en timme senare!

När han väl är där har dotter lugnat ner sig och är ganska ordinärt lugn. In kommer gubbe doktorn som säger att maken har överreagerat för inte kan hon ha öroninflammation. För DET syns direkt på ungarna om de har det!! Så han ville inte kolla i hennes öron! Men då maken stod på sig och gubbe doktor kollar så OJSAN här var en ordentlig ensidig inflammation. Sen var doktorn tyst!!!!!:cool::angel:


Blir bara så :mad:

Som krydda på moset så har flickebarnet varit helt utmattat och nåt skumt är det (men inte helt ovanligt på småbarn..) men hon tempar 35,4 i stället för hög feber.

Nåväl, har en del att ta tag i. Vad gäller sonen så har jag försökt få reda på om det hänt något i skolan men både han och fröknarna har ingen aning. Å andra sidan, om det är oro -varför kräka på natten under sömn och inte på kvällen vid läggdags alt. på morgonen innan han går till skolan?


Nog gnällt för idag.

Gira , som bara ville skriva av sig.
 
Sv: Förvånad, nja eller kanske inte....

Skönt att ni är så starka att ni står på er och vet att ni känner era barn bäst. Hoppas ni löser pojkens problem och att den elaka öroninflammationen försvinner snart!

Trist att man inte kan lita på den svenska vården....
 
Sv: Förvånad, nja eller kanske inte....

till sköterskornas försvar får man kanske säja att de säkert får det ena efter det andra telefonsamtalet från hysteriska mammor som är hypokondriska å sina barns vägnar
det blir lite som "vargen kommer"...
och när man står där med ett riktigt problem så blir man avfärdad med en axelryckning.
 
Sv: Förvånad, nja eller kanske inte....

Fast det gör väl inte alls det hela mer försvarbart, tycker jag. För läkarna/sköterskorna måste väl ändå kunna bedöma läget från fall till fall, och inte bara dra alla patienter över en och samma kam?
 
Sv: Förvånad, nja eller kanske inte....

det är inte acceptabelt, men kanske förståeligt att det blir så.
 
Sv: Förvånad, nja eller kanske inte....

det är inte acceptabelt, men kanske förståeligt att det blir så.

Ja, jag håller med. fast man blir ju lika irriterad varenda gång man råkar ut för det! För det är inte första gången.



Gira :banana:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 725
Senast: tott
·
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 560
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Tror att jag har järnbrist (alt typ b12 eller ngt med sköldkörteln fast det stämmer inte riktigt med symptom så är mest troligt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 333
Senast: BernT
·
Övr. Barn Långt och ganska rörigt inlägg Hej alla. Skriver detta anonymt då jag inte vill outa mig själv eller familjen. Jag är bonusförälder...
Svar
13
· Visningar
2 386
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp