Skönt att höra att inte bara vi har en odågaNu är mina två fölisar chippade och namngivna. Det tog 10 min för mitt lilla a-barn och ca 2 h och 50 min för odågan. Tack och lov för en veterinär med en ängels tålamod![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skönt att höra att inte bara vi har en odågaNu är mina två fölisar chippade och namngivna. Det tog 10 min för mitt lilla a-barn och ca 2 h och 50 min för odågan. Tack och lov för en veterinär med en ängels tålamod![]()
När ritar ni era föl för pass ? Jag ville ju ev min skulle fälla av lite till..
Igår kom dom ut på nytt bete och han fick bli ledd en bra bit till grannen som ställer upp med hage! Visa bifogad fil 98573
Stamtavlenörden i mig blev nyfiken så jag kikade i blå basen, där står ju att hon fått föl efter en ridponnyhingst i år? Det står ”namnet okänt” född 2022 och stamtavlan.Är jag blind eller är de fel dokument?
Visa bifogad fil 97320
Ella kommer bli chippad osv här inom den närmsta tidenNär ritar ni era föl för pass ? Jag ville ju ev min skulle fälla av lite till..
Igår kom dom ut på nytt bete och han fick bli ledd en bra bit till grannen som ställer upp med hage! Visa bifogad fil 98573
Stamtavlenörden i mig blev nyfiken så jag kikade i blå basen, där står ju att hon fått föl efter en ridponnyhingst i år? Det står ”namnet okänt” född 2022 och stamtavlan.![]()
Är manen tjock så syr jag "dressyrknoppar", är den tunn blir det vanliga små hoppknoppar och vill inte fölungen alls så låter jag den vara oknoppad.Nu börjar det närma sig så sakteliga lördagens fölbedömningPå fredag fixar jag i ordning mamma häst man så den är lättare att knoppa på lördag morgon, frågan är hur lätt Marvins man är att knoppa, är lite gles/spretig. Läste i bedömningsreglementet för fölbedömning att "om möjligt är sto och föl flätade" (knoppade). Så han hade ju kunnat visas oknoppad
Tips på fölknoppar?
Går det inte, så går det inte, då får han visas oknoppad iallafall.![]()
Hur är det ens möjligt att det tar 2 h och 50 min att chippa och rita av ett föl?Nu är mina två fölisar chippade och namngivna. Det tog 10 min för mitt lilla a-barn och ca 2 h och 50 min för odågan. Tack och lov för en veterinär med en ängels tålamod![]()
Innan aug är slut. Varför ville du den skulle fälla lite till? Id-kontrollanten kan säkert bestämma rätt färg ändå. Har aldrig varit problem här trots fölpäls iaf.När ritar ni era föl för pass ? Jag ville ju ev min skulle fälla av lite till..
Ja precis som Habina skriver. Hon seminerades två gånger med Bocaccio Arden och blev inte dräktig så vi bytte till Magic park efter rekommendation från veterinären. Jag har skickat intyg att hon inte var dräktig på 17 dygn och inte betalt nån 90dygns avgift så vet inte varför det blir sådär eller om det kommer försvinnaStamtavlenörden i mig blev nyfiken så jag kikade i blå basen, där står ju att hon fått föl efter en ridponnyhingst i år? Det står ”namnet okänt” född 2022 och stamtavlan.![]()
Ja precis som Habina skriver. Hon seminerades två gånger med Bocaccio Arden och blev inte dräktig så vi bytte till Magic park efter rekommendation från veterinären. Jag har skickat intyg att hon inte var dräktig på 17 dygn och inte betalt nån 90dygns avgift så vet inte varför det blir sådär eller om det kommer försvinnaNova registreras i SWB sen.
Misstänkte att det var så. Vi får se sen då, kan jag få in Nova som avkomma sen också? Eller är de bara de som registreras i blå basen som kommer/ska vara med?Det står så automatiskt tills hingsthållaren noterat i databasen att hon gick gall. Vilket de tyvärr slarvar med.![]()
Är det swb så brukar ta ett tag till innan det kommer in på blupHar fått passet till min idagmen hur lång tid tar DNA-analysen? Beror väl på hur mkt labbet har att göra också förstås.
Misstänkte att det var så. Vi får se sen då, kan jag få in Nova som avkomma sen också? Eller är de bara de som registreras i blå basen som kommer/ska vara med?
Tänk på att det blir dyrare och dyrare ju längre du väntar om du ska registrera i SWB. 1 sep är första gränsen för när det börjar bli dyrare.När ritar ni era föl för pass ? Jag ville ju ev min skulle fälla av lite till..
Spelar det nån roll att man inte kan se tecknen på benen än?Tänk på att det blir dyrare och dyrare ju längre du väntar om du ska registrera i SWB. 1 sep är första gränsen för när det börjar bli dyrare.