Folkilsken hund...not

Sv: Folkilsken hund...not

Oj efter att ha läst igenom inläggen så tror jag nog att jag svarade lite för snabbt - En ideè: Vad med att sätta fast hunden i en lång löpslina då? Då slipper du otäcka olyckor så som detta, nu när han har bevisat att han hoppar över staketet + polisanmälelser, tänk nu om dem får för sig att avliva hunden om det händer en gång till? Pova att göra lite mer själv, jag vet att det känns ruttent, MEN det är för ert eget bästa och hundens. Sätt upp skylt utanför staketet "varning för hunden-gå ej för nära" - så att flickan
kan gå en x:tra runda förbi ert hus så att inte hunden ser henne. Och för guds skull, sätt hunden i en lång löpslina. På det sättet så bevisar ni också för polisen att ni tar detta seriöst (även om nu detta var en olycka med 1 inblandad klo och ingenting annat). Några gånger så måste man bita i det sura äpplet. :crazy:
 
Sv: Folkilsken hund...not

Eh...Har jag helt fel kanske, men jag trodde inte att det var lagligt att ha hund sittandes i löplina = bunden?
 
Sv: Folkilsken hund...not

Apsolut inte!
Vi har full förståelse att det kan vara otäckt när en stor (eler liten ) hund kommer farande. Tror inte du är tyken heller ;)

Vad jag försökte få fram, är om det verkligen är rimligt att lägga ett förbud om mukorg så lång tid efteråt.

Har en känsla av att vi menar samma sak, men det blir konstigt i skrift :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp