Fönsterputs fail

Jag brukade få så där även om jag gjort rätt från början när jag använde en trasa att torka rent med som jag använt sköljmedel på när jag tvättade dem.
Numera tvättar jag aldrig torktrasor med sköljmedel och får då bra resultat. :)
 
Kanske, tror sköljmedlet liksom smetades runt och flammade upp. Ser ju värre ut än innan man börjat :cautious:
Heja prokrastrineringen - denna ädla konst! :D:p

Ja precis så var det! Såg mycket bättre ut innan :rofl:
Alltså känns inte värt att göra skiten nu när det är genommulet. Får invänta den obarmhärtiga solen som SMHI påstår anländer imorgon bitti
 
Diskmedel och vatten i sprayflaska. Spraya redigt på rutan och gnussa med trasa. Spraya igen och torka helt torrt med hushållspapper.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Lite, lite rödsprit i vatten-diskmedel-blandningen kan göra susen. Men det ska vara med betoning på LITE (som i någon-droppe-lite), annars stinker det en lång stund i hela huset sedan (även om man har putsat på utsidan). Har jag hört.... ;)
 
Lite, lite rödsprit i vatten-diskmedel-blandningen kan göra susen. Men det ska vara med betoning på LITE (som i någon-droppe-lite), annars stinker det en lång stund i hela huset sedan (även om man har putsat på utsidan). Har jag hört.... ;)
Fast rödsprit använder man för att vattnet inte ska frysa på fönstret under putsningen när man putsar fönster vid minusgrader. Det har inget med själva putsningen att göra och behövs inte om det är plusgrader.
 
Fast rödsprit använder man för att vattnet inte ska frysa på fönstret under putsningen när man putsar fönster vid minusgrader. Det har inget med själva putsningen att göra och behövs inte om det är plusgrader.
Vet inte - jag inbillar mig i alla fall att det blir bättre :) .
 
Här används inget medel och ingen skrapa - bara ånga på med ångtvätten och torka med microfiberduk; done. Älskar min ångtvätt.
 
Här används inget medel och ingen skrapa - bara ånga på med ångtvätten och torka med microfiberduk; done. Älskar min ångtvätt.

Vettefan om det funkat här, bor mitt i stan med skit som kommer upp från trafiken.

Uppdatering i mitt ömmande fönstertvätts-ärende:
Idag sågs solen (och flammorna) som hastigast, men så poff försvann solen bakom ett dis och jag sjönk åter ner i soffan och fortsatte prokrastineringen. Firade till och med med ett par glas vin.
 
Vettefan om det funkat här, bor mitt i stan med skit som kommer upp från trafiken.

Uppdatering i mitt ömmande fönstertvätts-ärende:
Idag sågs solen (och flammorna) som hastigast, men så poff försvann solen bakom ett dis och jag sjönk åter ner i soffan och fortsatte prokrastineringen. Firade till och med med ett par glas vin.

Ånga funkar på mina fönster och då bor jag med mitt i stan med en vältrafikerad väg 20 meter från min lgh.
 
Fet skit från trafiken kan vara rätt segta att få bort. Bara pået igen så blir det bättre för var gång.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh, jag är så förvrid just nu så jag vet inte vad jag ska göra. Det ska ju vara roligt att åka till stallet, men med den känsla jag har...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 923
Senast: Mineur
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 723
Senast: Mirre
·
H
Ridning Vill börja med att skriva att jag VET att det redan finns liknande trådar där folk skriver om deras rädsla för hästar och ridning av...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
13 323
Senast: help_me
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 692
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp