Fönsterputs fail

Och inte diskmedel! Fönsterputs! Och skrapa, i värsta fall så får du köpa rätt grejer på Coop/Ica om du inte har och försöka igen, det är inte svårt med rätt utrustning! :)
Fast flera som arbetar med fönsterputs använder diskmedel ;)
Ibland även något ammoniak eller alkoholbaserat vid svår smuts eller kallgrader..

Edit: Men inte först på bollen ser jag ;)
 
@tornblomma boka in fönsterputs! Det är värt varenda krona det kostar.

Jag arbetar med lokalvård men vägrar att putsa mina egna fönster. Det brukar kosta mig ynka 350:- att få mina fönster putsade hemma och det är så värt det.
Inte så många fönster då va? Minns i och för sig inte priserna, var manga år sen jag var involverad.

Kanske lite dyrare på den där typen av fönster an vanliga också, fast inte mycket, men lite längre tid tar det väl.
Jag får betala lite mer både i framkörning och arbetskostnad om jag bokar på mina.

Tycker dock min bror skulle kunna masa sig över och hälsa på och fixa det, men icke.

Ska testa grannens kärcher vid första tillfälle, tyvärr har jag lyckats undvika att ha tillfälle sen i somras :angel:
 
Är det bara jag som absolut inte putsar i solsken. Jag tycker alltid det blir flammigt då.

Det tycker jag ocksa. :cautious:

Jag fick lara mig av kompisen's pappa som var glasmastare att ha vatten, vinager och diskmedel, fonsterskrapa och sedan hade han tidningspapper att eftertorka med ... jag har en mickroduk som fordrar mycket mindre kraft i torkandet da jag ar ganska lat till min laggning. :p
 
Inte så många fönster då va? Minns i och för sig inte priserna, var manga år sen jag var involverad.

Kanske lite dyrare på den där typen av fönster an vanliga också, fast inte mycket, men lite längre tid tar det väl.
Jag får betala lite mer både i framkörning och arbetskostnad om jag bokar på mina.

Tycker dock min bror skulle kunna masa sig över och hälsa på och fixa det, men icke.

Ska testa grannens kärcher vid första tillfälle, tyvärr har jag lyckats undvika att ha tillfälle sen i somras :angel:

Vet om att TS inte bor så stort så det bör inte bli så dyrt för henne.
 
Ni som skriver torka fönstren med tidningar, jag har undrat - smetas inte bläcket? :confused: Måste man se till att ta tillräckligt gamla tidningar då kanske? När man läser nya så får man ju lätt svarta fingrar, och så tänker jag på blöta såna ... jag förstår inte hur de kan vara bra att torka med :o
 
Inte så många fönster då va? Minns i och för sig inte priserna, var manga år sen jag var involverad.

Kanske lite dyrare på den där typen av fönster an vanliga också, fast inte mycket, men lite längre tid tar det väl.
Jag får betala lite mer både i framkörning och arbetskostnad om jag bokar på mina.

Tycker dock min bror skulle kunna masa sig över och hälsa på och fixa det, men icke.

Ska testa grannens kärcher vid första tillfälle, tyvärr har jag lyckats undvika att ha tillfälle sen i somras :angel:
Om jag räknar om mina fönster till @tornblomma storlek, har jag runt 14 fönster som putsas. Hälften tas både in och utsida på.
Kostar 800/gång efter Rut och tar dom en dryg timme. De använder 1/2 hink vatten och en droppe Yes.
F
ör mig tar det en en dag att få ordning på alla fönster och jag är så kass att jag inte får dem rena. Efter första regnet är de dessutom randiga. När putsarna tvättar våra fönster är de rena i flera månader.
Kommer aldrig att utsätta mig för mina fönster igen. ;)

Du får önska dig 2 putsningar av brorsan i julklapp? :D
 
Ni som skriver torka fönstren med tidningar, jag har undrat - smetas inte bläcket? :confused: Måste man se till att ta tillräckligt gamla tidningar då kanske? När man läser nya så får man ju lätt svarta fingrar, och så tänker jag på blöta såna ... jag förstår inte hur de kan vara bra att torka med :o
De är jättebra att torka med. Japp, man blir lite svart om fingrarna, men glaset blir blankt och luddfritt :) .
 
Yes! Jag har gett upp :D Kostar 500 kr efter Rut så helt värt det
Bara att gratulera till klokt beslut. :)
Ha lite koll på hur länge de är rena efteråt. Kanske behövs en putsning eller två, men de kommer förmodligen bara hålla sig fina längre och längre period.
Har två gånger om året och då är de jättefina/ok i nästan 10 av 12 månader.
 
Bara att gratulera till klokt beslut. :)
Ha lite koll på hur länge de är rena efteråt. Kanske behövs en putsning eller två, men de kommer förmodligen bara hålla sig fina längre och längre period.
Har två gånger om året och då är de jättefina/ok i nästan 10 av 12 månader.

Jag köpte alltid fönsterputs i förra lägenheten. Höll sig kanonbra, anlitade samma firma nu så det blir säkert bra! :)
 
Om jag räknar om mina fönster till @tornblomma storlek, har jag runt 14 fönster som putsas. Hälften tas både in och utsida på.
Kostar 800/gång efter Rut och tar dom en dryg timme. De använder 1/2 hink vatten och en droppe Yes.
F
ör mig tar det en en dag att få ordning på alla fönster och jag är så kass att jag inte får dem rena. Efter första regnet är de dessutom randiga. När putsarna tvättar våra fönster är de rena i flera månader.
Kommer aldrig att utsätta mig för mina fönster igen. ;)

Du får önska dig 2 putsningar av brorsan i julklapp? :D
Ptja. Han brukar inte ge mig julklappar så. Vi slutade officiellt ge mellan vuxna för några år sen. Sen ges det lite hit och dit ändå 😁
(Ja jag är lite besviken på honom av olika orsaker)..
 
Lånar tråden lite :)
Ni som tar in någon för att putsa fönstren, tar dom bara ut och insida eller kan man få dom att ta inuti också? Typ om man skruvar isär allt innan dom klmmer. Mina blir lika smutsiga inuti så hade blivit ovärt om dom inte gör det..
 
Lånar tråden lite :)
Ni som tar in någon för att putsa fönstren, tar dom bara ut och insida eller kan man få dom att ta inuti också? Typ om man skruvar isär allt innan dom klmmer. Mina blir lika smutsiga inuti så hade blivit ovärt om dom inte gör det..

De skruvar isär fönstrena och tar mellan! :) De jag anlitar torkar även spröjs, karmar, fönsterbräda och element.
 
Lånar tråden lite :)
Ni som tar in någon för att putsa fönstren, tar dom bara ut och insida eller kan man få dom att ta inuti också? Typ om man skruvar isär allt innan dom klmmer. Mina blir lika smutsiga inuti så hade blivit ovärt om dom inte gör det..

Hur länge sedan är det du bytte damm listerna mellan dina fönster? Dåliga sådana gör att insidan blir smutsig väldigt fort.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh, jag är så förvrid just nu så jag vet inte vad jag ska göra. Det ska ju vara roligt att åka till stallet, men med den känsla jag har...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 921
Senast: Mineur
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 716
Senast: Mirre
·
H
Ridning Vill börja med att skriva att jag VET att det redan finns liknande trådar där folk skriver om deras rädsla för hästar och ridning av...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
13 318
Senast: help_me
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 690
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp