Fraggel_Tess

Trådstartare
Jag är lite sugen på att skaffa en fontän att ha i trädgården. Vi har ett litet berg som står mitt i trädgården och det skulle vara tjusigt med något där på. Är det någon här som har fontän i trädgården? Bilder? Tips?
 
Sv: Fontän

Ett berg med en fontän? Har nog inte sett det annat än på Liseberg :angel:
Har du ett fint berg kan du göra ett häftigt vattenfall med en tillhörande dam och i dammen ha en fontän. Vattenfall skvalar och plaskar fint, likaväl som en fontän :idea:

Min pappa har en dam med ett litet vattenfall dock ingen fontän :grin:
Har dock inga bilder här :(
 
Sv: Fontän

Vi vill oxå ha en liten damm och fontän i hörnet :) Men vet inte hur vi ska göra för tomten är liten :(
 
Sv: Fontän

Det finns färdiga små plastdammar at köpa som går lätt at gräva ner eller fylla på jord omkring. Annars kan man göra en liten liten bubbelfontän med stenar som det sipprar upp vaten ur... Allt går. Såg i Allt om Trädgård hur någon hade en liten fontän i vattentunnan :D
 
Sv: Fontän

Jo en sån där liten svart sak vi tänkte ha :) Och sen nån typ stenvägg där vatten rinner ner. För tror det ska bli finare. Vi har en pyttetomt med nästan 2 m högt bullerplank runt så man får bygga mot det :)
 
Sv: Fontän

Haha...Det är inget gigantiskt berg vi har i vår trädgård men det skulle vara kul att pryda det med nåt. Har en blomrabatt på en "hylla".
 
Sv: Fontän

Jasså har du inte ett jätteberg ;) Det är ofta trevligt när människor använder sig av den natur de har. Hur hade du tänkt dig? Ska det vara översilning över rabatten :crazy: :D

Hos pappa är det en slänt som kanske har en höjd på max 2 m som det rinner nerför.
 
Sv: Fontän

Har tänkt att använda mig av de naturliga formerna i berget och kanske bygga på med lite sten och naturligtvis ska det planteras lite blommor också.

Ska ta kort på mitt berg... :D

Hade ju varit kul att ha "Hoppande vattenstråle" som på Liseberg *S* Då skulle väl folk köra av vägen här *s*
 
Sv: Fontän

Ja de där hoppande är bra häftiga :love: Men om man ska ha den dimensionen så krävs det ordentliga pumpar och de låter... Har dock sett på en damfirma i Stockholmsregionen en stråle ungefär som en vanlig vattenslang. Men det krävs nog fortfarande en hel del pumpar, fast det kanske är värt det :D Fontäner går juh att sätta på och stänga av :idea:

Berg är spännande säger geologen :laugh:
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vad har ni för stegar i trädgården dvs när ni beskär och dyl. Jag funderar på att lyxa till det och skaffa en steget skapad för...
Svar
4
· Visningar
359
Senast: monster1
·
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
567
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
743
Senast: Fetaost
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 042
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp