För er som inte vet.

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Spegelboll
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 144
  • Visningar Visningar 12 277
Sv: För er som inte vet.

lädergrimman går mkt lättare av! försäkringer gäller som sagt inte med nylongrimma.

men inte bara de, nylongrimman kan bränna hästan, ni vet kanske själv när ni longerat en häst med nylonlina och "glömt" handskarna, då hästen brallar iväg får man FINA brännsår, man får även detta ibland fast man har handskar.

så för era hästars skull inte för försäkringen, använd lädergrimma!

Palema skrev:
. . . försäkringer gäller som sagt inte med nylongrimma.
Och vad baserar du detta uttalandet på? Var har du fått uppgifterna från, ange källan? Jag har pratat med mitt försäkringsbolag om detta och dom tyckte att det var det dummaste dom hör denna veckan...

/kristel, som även fått svar på att man VISST får köra med öppen ovanlucka...;)

Bill skrev:
Så det viktigaste för dej är att få ut försäkringspengar????

Ursäkta men vad är detta för påhopp? För de första har jag inte ens en egen häst, och för det andra har jag fått detta berättat för mig. Jag har inte läst några villkor eller liknande utan det var en tjej som berättade det för mig. Men ursäkta så hemkst mkt att jag skrev det jag hade hört, inser att jag inte skulle skrivit de då man endast blir idiotförklarad här. :mad:

hah, äntligen, slapp jag säga det. :)
jag har faktiskt brukat låna en lädergrimma av någon annan vid transport.. min nuvarande foderhäst har en lädergrimma, så den får hon ha, men annars är det ju eviga hästägardilemmat - vill inte köpa döda kossor att ha på hästen, men i många fall finns inga alternativ. suck.

och angående balsnören: varför tror alla att de inte håller för nånting? möjligtvis så går knutarna upp om man knutit ihop balsnöret, men seriously, när jag var ytte-pytteliten så lagade vi allt med balsnören.. om tränset gick sönder så lagades det med balsnöre - och balsnöret höll bättre än lädret, om hästen blivit en aning för rund om magen efter betet - förlängde sadelgjorden med balsnöre. ersätta trasiga täckesspännen med balsnören osv osv. aldrig har jag varit med om att balsnöret gått sönder..

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 827
Senast: 13579vas
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
377
Senast: __sofia__
·
Hundträning Behöver lite tips på träning. Min dvärgpudel (snart 11 månader) är lite väl entusiastisk när hon hälsar på folk. Jag har lärt henne att...
Svar
7
· Visningar
867
Senast: Hermelin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 245
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka