trofé
Trådstartare
Kan läderbalsam bli för gammalt? Jag har en burk med läderbalsam som jag fick med när jag köpte min Crownsadel för 1,5 år sedan. Härsknar det som annat fett? Anledningen till att jag funderar på det är att flera av lädersakerna i sadelkammaren har möglat. Det har inte hänt tidigare, trots att sakerna har hängt på samma ställe i flera år. Nu har jag både startat elementet och ställt in en torrboll, och hoppas att det ska göra luften lite torrare. De saker jag använt balsam till mest verkar vara de med mest mögel. Mest är det vid sömmar och där det är "öglor" att trä den överblivna delen av remmarna till (den änden som blir över nedaför spännet på tex sidostycken på träns etc). Jag har använt samma tvål och balsam till sakerna i flera år.
Är det den fuktiga luften som varit nu på hösten som är haken? Eller är balsamet för gammalt? Det luktar inte konstigt av det i och för sig. Och så en annan fråga, kan man använda Grumme Såpa (tex sådan i burk) att tvätta lädret med?
Är det den fuktiga luften som varit nu på hösten som är haken? Eller är balsamet för gammalt? Det luktar inte konstigt av det i och för sig. Och så en annan fråga, kan man använda Grumme Såpa (tex sådan i burk) att tvätta lädret med?