E
Ewe89
Hej, jag har inget analyserat hö, vet bara att bonden sa att det var dåligt (jag vet att det är dåligt men det är inte jag som bestämmer...) och börjar nu misstänka att min häst fått proteinbrist, hon har magrat sen vi bytte hö till detta "dåliga" för ce 2 månader sen. Jag har ökat havren från 0,5 liter till 2,5 liter. Hon blir varken piggare eller tjockare. jag blev rädd när jag såg revbenen genom den långa vinterpälsen. Jag ska försöka fota idag.
Jag ska köpa lucern tänkte jag. och jag undrar:
kan man ge för mycket lucern, vad är resultatet... för pigg häst eller kan det bli något allvarligt... typ proteinöverskott eller nått sånt.
hon får idag 9 kilo hö + fri tillgång på halm. hur mycket lucern ska jag ge?
hon går på lösdrift, så för mig tror jag det blir enklast att ge i pelletsform då hon får mat 1 gång/dag efter att jag har ridit.
inga elaka svar. jag står i ett stall där det är som det är. hjälp mig istället!
Jag ska köpa lucern tänkte jag. och jag undrar:
kan man ge för mycket lucern, vad är resultatet... för pigg häst eller kan det bli något allvarligt... typ proteinöverskott eller nått sånt.
hon får idag 9 kilo hö + fri tillgång på halm. hur mycket lucern ska jag ge?
hon går på lösdrift, så för mig tror jag det blir enklast att ge i pelletsform då hon får mat 1 gång/dag efter att jag har ridit.
inga elaka svar. jag står i ett stall där det är som det är. hjälp mig istället!