Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hoppning har nog aldrig varit min grej, men jag tycker fortfarande att det är otroligt kul med fart och fläkt och vill kunna känna mig säker i sadeln när ett hinder kommer upp framför mig. Problemet är det att jag alltid lyckas hoppa före hästen som på så sätt blir störd av mina egna mått och mätningar huruvida det är dags att hoppa av eller ej. Säkerligen är nog detta ett litet "handikapp" sen det att jag ridit väldigt många hästar som har en förmåga att hoppa av väldigt tidigt. Men hur ska jag få bort detta så jag kan känna mig säker även när det gäller hoppning ?
Träna med trav och galoppbommar före hindret så att du får känsla för när hästen hoppar av. Vet man att det ligger bommar framför så måste man vänta på hästen på ett annat sätt än om du rider mot bara ett hinder. Det blir mer tydligt när hästen kliver över bommen. Funkade för mig i alla fall
ställ upp låga hinder och sitt TUNGT imot det håll om med hela benen. Du behöver egentligen INTE ställa dig över hindret när det är så litet så du kan hålla dig ner i sadeln ordentligt , du behöve rinte stå i fältsists bara att din överkropp kanske ska vara lite framåt än vanligt. det brukar funka .. // Mickan
Hästmänniskan
Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här.
Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
Hundträning Siv är med på en onlineutmaning nu under Maj månad. Det har gått ganska bra. Leffe får åxå haka på så han kommer i form. 11e juni har vi...