Men egentligen är ju målet med ridningen, iallafall för mig, att det ska se lätt ut och att det ska vara lätt. Sitter man och sågar och drar i hästen och sporrar den i sidorna ser det varken lätt ut eller är lätt, för det kan ju inte kännas som att man bara sitter och funderar när man sporrar eller sliter och klänger i tyglarna på hästen?
Men nu är ju ingen perfekt heller, som tur är

Jag håller just nu på att träna sitsen eller sätet eller vad man vill kalla det, men det är ju svårare än vad det låter, har hållt på att träna den sen i somras och fortfarande har jag ännu inte lyckats något vidare även om jag nästan alltid rider barbacka och allt möjligt, känner verkligen att jag jobbar med benen och magen men ändå känns det som att det knappt går frammåt.
Vill kunna rida som han som skrivit boken dansa med hästar, samlat på långa tyglar, men hästen är lång och låg när jag försöker i alla gångarterna!
har fått massor av tips av hästägare i stallet men det funkar bara när jag rider på korta tyglar.

Sen är jag också väldigt glad för att hästen går i form så fort man tar tyglarna nu, men å andra sidan har jag tränat sen i våras men det måste ju betyda att jag blivit lite bättre på att rida eftersom att när jag började rida hästen byggde hon bara underhals

och sprang med huvudet bland molnen

Ursäkta om jag nu är lite skrytig men jag kunde inte låta bli!
Jaja nu kanske inte det här hör hemma här men jag orkar inte ändra på något nu....
Jaja men man lär sig med tiden