För sent för parning?

Bukefalos 30 år!

Ipalollipop

Trådstartare
Min katt började löpa igår kväll men började skrika ordentligt idag och åla sig. Vi har 5 h till hanen enkel väg och är planerat en kompis ska köra den vägen på fredag. Men såklart började hon löpa nu. Har försökt lösa de men ser mörkt ut. Är de för sent att lämna henne fredag eller finns de chans de kan ta sig endå?

Min katt började löpa igår kväll men började skrika ordentligt idag och åla sig. Vi har 5 h till hanen enkel väg och är planerat en kompis ska köra den vägen på fredag. Men såklart började hon löpa nu. Har försökt lösa de men ser mörkt ut. Är de för sent att lämna henne fredag eller finns de chans de kan ta sig endå?
Jag skulle säga att det kan vara för sent, men jag är ingen kattuppfödare. Ofta säger man åk dag två på löpet och para sedan till hon inte vill mer.
Hon borde åka till hanen senast imorgon skulle jag säga.
Finns några uppfödare på forumet så de vet säkert mer ☺️

Jag hade inte åkt så sent på löpet. Om hon inte gått ur löp innan så gör hon förmodligen det av resan.

Vi har alltid långt till hanar pga väldigt ovanlig ras, så vi lämnar innan eller väldigt tidigt på löpet för att det kan vara logistiskt omöjligt att komma iväg annars. Det kan hända att de går ur löp av det då, men i så fall får de stanna. Ofta löper de rätt snabbt om de är nära en fertil hane och framförallt nu under högsäsong.

Jag hade inte åkt så sent på löpet. Om hon inte gått ur löp innan så gör hon förmodligen det av resan.

Vi har alltid långt till hanar pga väldigt ovanlig ras, så vi lämnar innan eller väldigt tidigt på löpet för att det kan vara logistiskt omöjligt att komma iväg annars. Det kan hända att de går ur löp av det då, men i så fall får de stanna. Ofta löper de rätt snabbt om de är nära en fertil hane och framförallt nu under högsäsong.
Blev att jag bokade tåg imorgon bitti och lämnar henne. Sist åkte hon på dag 3 kom ur löp men började löpa igen 2 dagar senare och blev en lyckad parning. Dock gick kattungen bort vid förlossning därav vi parar om.

Blev att jag bokade tåg imorgon bitti och lämnar henne. Sist åkte hon på dag 3 kom ur löp men började löpa igen 2 dagar senare och blev en lyckad parning. Dock gick kattungen bort vid förlossning därav vi parar om.

Håller tummarna! Jag hade definitivt siktat på att få parat på höglöp och inte börja för sent om förra kullen blev liten, allt för att optimera chanserna för bra ÄL. :)

Tar du med dig en låda öronproppar för att beveka medpassagerarna? :angel::D

Hon brukar dock vara tyst när hon åker bil/är i buren :) Typisk att få veta efter man bokat att ens kompis son ska åka samma sträcka å säkert hade kunnat ta med sig katten ;) Aja tar med hunden så blir de miljöträning också. Försöker reda ut på sj hemsida står de 2 djur per passagerare och i bokningen står de 1 husdjur.

Resan gick bra, hon var knäpptyst hela turen. Framme hos hanen som sjunger för henne och hon morrar men hon borde komma igång snart :)

Tyvärr slutade hon löpa och löper fortsatt inte. Men blivit bästa vän med hanen äter ihop, sover och leker. Men inga kärlekshandlingar. Som tur är kan hanägaren ha kvar henne men nu har de liksom gått en vecka utan löp. Å vi lämnade henne på löpdag 2 så tycker de är mäkrligt att hon inte kom tillbaka i löp. Sist blev hon lämnad på samma dag och blev parad efter några dagar när löpet kom tillbaka.

De roliga som hände efter 3 veckor säger hankattsägaren, jag tror hon är dräktig! Å skickar bild... Yes nu har hon 2 veckor kvar och är jätterund. Så hon har haft ett tyst löp :D

Håller tummarna för en fin kull! :heart

Jag upplever att det är vanligare med tysta löp om honan går med hane. Har man ingen hane hemma ylas det ordentligt, folk som har hane får helt plötsligt kullar "utan att honan löpt" ganska ofta. Helt rimligt egentligen, men visar ju hur viktigt det är att vi inte tror att vi kan överlista djuren med det där. :idea:

Tre av mina hanar har varit typen som helst parar utan åskådare. De kunde också vara lite restriktiva med vilka dagar de parade. Alla tre brukade få dräktiga honor på första löpet de var här. :)

Liknande trådar

• Bråkande hundar
  • Katt som blir arg på kvällar/nätter
  • Gjort något dumt?
  • Förbereda inför parning

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12