förbränning vid ridning!

E

eloon__

Är det någon som har koll på hur mycket man förbränner vid ridning? Ungefär hur mycket vid ett lättare pass 60min och vid hård (typ hoppträning) 60min? Mitt program säger att det är 120kcal per timme, IFORM säger ca 360 kcal per timme och Kelloggs räkne-apparat säger 540kcal per timme. Helt förvirrande! Men det rä ju olika beroende på vilken sorts ridning.. Någon som vet?

Sv: förbränning vid ridning!

Jag läste på hippsons hemsida för några månader sen att ridning över lag bränner lika mycket som ishockey :eek: I för sig så stod det inte hur hård ridning eller vilken diciplin men men!:angel:

Sv: förbränning vid ridning!

Det bror självklart på hur du rider, så dina tre alternativ är säkert rätt alla tre. Dels beror det ju på gångart och tempo, om du sitter ner eller står upp eller rider lätt, hur mycket du inverkar, hur stor hästen är, hur den rör sig osv.
Men varför är det intressant att räkna kalorier? Bättre tycker jag att räkna hur mycket och hur länge du svettas, det ger en mycket bättre koll på hur mycket energi du förbrukar (förutsatt att du är normalt klädd för väderleken) Se till att jobba dig svettig ett par timmar per dag, så behöver du inte bekymra dig om hur mycket energi du gör av med!

Liknande trådar

Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
17 256
Småbarn En fråga om barn, delat umgänge och jobb. Jag har två helt fantastiska små på 3 resp 6 år. Jag separerade från deras pappa i mars 2015...
Svar
12
· Visningar
1 877
Senast: Mammas
·
Foder & Strö Hejsan allihop, ska skaffa D-ponny och den ska SJÄLVKLART gå på fri tillgång till hösilage i slowfeedingnät (förstår helt ärligt inte... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
9 481
Senast: Gimlan
·
Hästmänniskan Jag brukar föra en träningsdagbok på en sida där det står hur mycket en viss aktivitet förbrukar. Det som förbryllar mig är dock deras...
Svar
14
· Visningar
9 418

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka