Förkylning....

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare akir
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 898
A

akir

Har inte haft en snuvig, hostig häst på 10 år men nu precis innan andra stoet ska föla så blir min unghäst det.. :(
Hur behandlar man sånt här och kan de bara bli förkylda så där utan nån smitta???
Hur allvarligt är det för fölet om det ska bestämma sig för att anlända just nu, fölstoet är frisk än så länge..*peppar peppar* :confused:

Kanske är din häst pollenallergiker? Lite svårt att veta bara sådär kanske...! Det lär ju inte smitta iallafall. (optimist!!) Ring en veterinär och fråga vetja.

Men kan hästar verkligan vara det?????
Jag har fyra hästar i stallet och hon är den enda som är sjuk men hon drabbas ju av allt å andra sidan... :(

Visst kan hästar vara allergiska! Hade en häst en gång som var allergisk mot sågspån och hö bla... Inte jätteallvarligt men ändå. Han fick stå på halm istället och vi fick byta till en annan sorts hö. Han hade varit småsnorig länge utan att vi hittade något fel på honom. Sen var det en veterinär som föreslog ett allergitest. Har för mig att dom tog ett blodprov och kollade det den vägen. Kommer inte riktigt ihåg, det var så länge sedan.. Prata med dig veterinär och fråga vad h*n tycker. Det är ju verkligen allergi-säsong nu! Lycka till iallafall.

Liknande trådar

Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
1 016
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 838
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 664
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 313
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka