Förlovningsring

Jag älskar denna! :love:
624758F3-CF07-465C-A83C-D7426751A137.png
 
Jag är ingen smyckesperson alls och hade inte ens tänkt tanken på vigselring förens maken tog upp frågan.

Ville ha nått praktiskt och inte i ögonfallande. Blev en slät guldring med en tunn liten rand med små, små stenar.
Pris 7200:-.

Jag tyckte det var svindyrt :p
 
Oj, den där ser vansinnigt opraktiskt ut! :nailbiting:

Hade jag bortsett helt från pris så hade jag velat ha en gammal art deco ring, med smaragdslipning :love:
6b22b9f29ce5844668f5fb41584cf9e0.jpg

Den såg dyr ut :nailbiting:


På tal om första ringen, priset på ringen i trådstarten är 160k för en 1,5 karat sten om man köper den från deras flagshipstore, köper man via återförsäljare blir den dyrare tydligen.

''The prices we can offer for our Avoca Ring is only if you buy the ring directly from us.
The profit margin on larger diamonds is too small for us to go through a second store.''

Är det verkligen så låg marginal?
 
Den typen av ring får du absolut för max 150 tkr. Särskilt om du kan nöja dig med att inte få den klaraste av stenarna (VS?).
Jag har själv tittat på och tagit in offerter på liknande ringar. Både egendesignade och färdigfabricerade.

Eftersom jag egentligen är mer lagd åt det praktiska hållet har bestämt mig för att låta en smed bädda in min förlovningsring i mellan två helalliansringar enligt bilden. Så att alla tre ringar sitter ihop. Perfekt om man som jag vägrar spara på blinget men behöver vara praktisk också. Det går dessutom på ca 40-50 tkr. vilket dessutom är vad jag/vi har råd med utan att gå i konkurs. :rofl: Det känns kul att få göra något mer "eget" där ingen annan har ett liknande exemplar.

Ett hett tips till dig är att gå på platina och inte vitt guld.
Platinan är dyrare men är en fastare massa vilket betyder att den dels håller sig emot repor och missfärgningar men också att den inte kan slitas ut och bli tunnare på samma sätt som guld och silver kan bli.

Gå bananas! :love:
 

Bifogade filer

  • 237-2_52.14x2240-3-pd.jpg
    237-2_52.14x2240-3-pd.jpg
    29,2 KB · Visningar: 17
Den typen av ring får du absolut för max 150 tkr. Särskilt om du kan nöja dig med att inte få den klaraste av stenarna (VS?).
Jag har själv tittat på och tagit in offerter på liknande ringar. Både egendesignade och färdigfabricerade.

Eftersom jag egentligen är mer lagd åt det praktiska hållet har bestämt mig för att låta en smed bädda in min förlovningsring i mellan två helalliansringar enligt bilden. Så att alla tre ringar sitter ihop. Perfekt om man som jag vägrar spara på blinget men behöver vara praktisk också. Det går dessutom på ca 40-50 tkr. vilket dessutom är vad jag/vi har råd med utan att gå i konkurs. :rofl: Det känns kul att få göra något mer "eget" där ingen annan har ett liknande exemplar.

Ett hett tips till dig är att gå på platina och inte vitt guld.
Platinan är dyrare men är en fastare massa vilket betyder att den dels håller sig emot repor och missfärgningar men också att den inte kan slitas ut och bli tunnare på samma sätt som guld och silver kan bli.

Gå bananas! :love:

Smart och lite mer personligt :) jag kan inte ha så brett, har för korta fingrar :D

Hade gärna haft något eget men har ingen direkt vision. Antar att man inte får hur många olika versioner/omarbetningar som helst heller.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 160
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
4 466
Senast: Dopy
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 536
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Kan någon hjälpa mig att tänka för jag har tappat hjärncellerna! Bakgrund: Lång sjukskrivning pga utmattning efter dement mamma och...
Svar
6
· Visningar
1 415
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp