Formel1 (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 31.)

Bukefalos 30 år!

Dags att väcka upp Bukes snabbaste tråd! 🏎💨

Nästa vecka drar försäsongstesterna igång och de sänds onsdag-fredag mellan 16-17 på Viaplay och V Sport Motor. Veckan därpå sänds åttatimmarspass onsdag-fredag på samma kanaler. 🥰
Om någon är intresserad så på F1-tv tyckte jag mig se att et fanns kortare klipp med highlights från Barcelona-shakedown-testerna.🥳 Vi tänkte kolla inom kort.

Dag ett i Bahrain är avslutad! Här är vår topp tio:

1. Lando Norris
2. Max Verstappen
3. Charles Leclerc
4. Esteban Ocon
5. Oscar Piastri
6. George Russell
7. Lewis Hamilton
8. Pierre Gasly
9. Nico Hulkenberg
10. Alexander Albon

Jag var lite nervös efter att Colapinto hade mekaniska problem under förmiddagen, men bilen skötte sig utan KADING KADING KADING ENGINE KAPUTT under eftermiddagspasset med Gasly och jag är nöjd med P8! 🥰

Dag ett i Bahrain är avslutad! Här är vår topp tio:

1. Lando Norris
2. Max Verstappen
3. Charles Leclerc
4. Esteban Ocon
5. Oscar Piastri
6. George Russell
7. Lewis Hamilton
8. Pierre Gasly
9. Nico Hulkenberg
10. Alexander Albon

Jag var lite nervös efter att Colapinto hade mekaniska problem under förmiddagen, men bilen skötte sig utan KADING KADING KADING ENGINE KAPUTT under eftermiddagspasset med Gasly och jag är nöjd med P8! 🥰
Hur verkar det gå för Williams generellt? De hade väl problem att komma ut och testa för några veckor sedan?

Hur verkar det gå för Williams generellt? De hade väl problem att komma ut och testa för några veckor sedan?

Det verkar gå hyfsat ändå tycker jag, de är på mitten och harvar med ett gott antal varv. Den här tavlan kanske ger lite mer information:

1000077936.webp

Här kommer resultatet av dag 2 i Bahrain. Sexton förare totalt har varit på banan, även om Kimi Antonelli inte hann sätta någon tid innan bilen havererade.

1. Charles Leclerc (1:34.273)
2. Lando Norris (+0.511)
3. Oliver Bearman (+1.121)
4. George Russell (+1.193)
5. Isack Hadjar (+2.288)
6. Gabriel Bortoleto (+2.397)
7. Pierre Gasly (+2.450)
8. Valtteri Bottas (+2.551)
9. Alex Albon (+2.956)
10. Nico Hulkenberg (+2.993)
11. Arvid Lindblad (+3.197)
12. Carlos Sainz (+3.319)
13. Liam Lawson (+3.744)
14. Fernando Alonso (+3.975)
15. Sergio Perez (+4.380)
16. Kimi Antonelli (No Time)

Dag 3 i Bahrain och denna del av försäsongstestet är nu avslutat. De två Mercedes-bilarna slog till med snabbaste tiderna under dessa tre dagar då de båda tog sig under 1:34. :bow:

1. Kimi Antonelli (1:33.669)
2. George Russell (+0.249)
3. Lewis Hamilton (+0.540)
4. Oscar Piastri (+0.880)
5. Max Verstappen (+1.672)
6. Isack Hadjar (+1.941)
7. Esteban Ocon (+2.084)
8. Franco Colapinto (+2.137)
9. Ollie Bearman (+2.303)
10. Nico Hulkenberg (+2.622)
11. Alex Albon (+2.996)
12. Liam Lawson (+3.139)
13. Carlos Sainz (+3.517)
14. Sergio Perez (+3.696)
15. Gabriel Bortoleto (+3.867)
16. Lance Stroll (+4.496)
17. Valtteri Bottas (+5.103)

Måste vi inte prata om Kim K också🥶

Jag har inte lagt någon större vikt vid det, om jag skall vara ärlig. Har bara sett någon artikel om att de ska ha funnit varandra över ett gemensamt intresse för mode.

Lite förvånad att Lewis som är så mån om sin aktivism väljer att ge sin tid och uppmärksamhet åt någon som står i opposition till hans starka support för Palestina. Det var ju inte alls länge sedan han befann sig i Jordanien för att ge sin support till Röda Korset och Röda Halvmånen för deras arbete, medans Kim väljer att etablera sig i Israel med ett 15-tal SKIMS-butiker och arbeta tillsammans med Factory 54. 'Bara business' säger vissa, men visst fasen hade hon haft råd att låta bli den Israeliska marknaden om hon hade haft moraliska betänkligheter kring den. Men vissa tjänar Mammon. Det är inte så jag har sett Lewis, därav mitt höjda ögonbryn.

Men människor över hela världen dejtar människor som står i opposition till deras värderingar varje dag. Där är väl Lewis som oss andra. :D

Jag har inte lagt någon större vikt vid det, om jag skall vara ärlig. Har bara sett någon artikel om att de ska ha funnit varandra över ett gemensamt intresse för mode.

Lite förvånad att Lewis som är så mån om sin aktivism väljer att ge sin tid och uppmärksamhet åt någon som står i opposition till hans starka support för Palestina. Det var ju inte alls länge sedan han befann sig i Jordanien för att ge sin support till Röda Korset och Röda Halvmånen för deras arbete, medans Kim väljer att etablera sig i Israel med ett 15-tal SKIMS-butiker och arbeta tillsammans med Factory 54. 'Bara business' säger vissa, men visst fasen hade hon haft råd att låta bli den Israeliska marknaden om hon hade haft moraliska betänkligheter kring den. Men vissa tjänar Mammon. Det är inte så jag har sett Lewis, därav mitt höjda ögonbryn.

Men människor över hela världen dejtar människor som står i opposition till deras värderingar varje dag. Där är väl Lewis som oss andra. :D
Han har ju redan varit tillsammans med Kendall så. 🤷‍♀️

Jag kan inte låta bli att fnissa åt det. Mitt flöde är nedlusat av roliga red flag-memes.

Vad säger ni om hur nya bilarna ser ut?
Intressant att det är 3 världsmästare som sågar dem så hårt.
Jag måste säga att jag tycker det ser tristare ut nu. Men hoppas det kan bli bättre/eller jag vänjer mig. 😅

Ang Kim K och Lewis blev jag lite förvånad ändå. Just för att Lewis hela tiden stått för en del bra saker som jag inte associerar Kim K med. Kändes lite som om att ”oj då, gömmer han andra åsikter där inne?”.

Vad säger ni om hur nya bilarna ser ut?
Intressant att det är 3 världsmästare som sågar dem så hårt.
Jag måste säga att jag tycker det ser tristare ut nu. Men hoppas det kan bli bättre/eller jag vänjer mig. 😅

Rent utseendemässigt tycker jag de ser mer harmoniska ut, men prestationsmässigt tycker jag det är trist att de upplevs som tråkigare att köra av vissa. Jag tycker det är få som har varit positiva, utan att de flesta pratar väldigt demokratiskt om en learning curve utan att avge särskilt mycket positiv energi. Det känns ju inte så kul.

En sak som stört mig är däremot Lando och hans attityd, vilket i och för sig är vardagsmat. Hans 'He [Max Verstappen] can retire if he wants' för att Max hade en negativ körupplevelse i den nya bilen och ventilerade detta tycker jag bara är så onödigt och disrespektfullt. Man måste kunna stå i opposition till det som sker utan att bli tillsagd att man alltid kan lämna om det inte duger och att man inte har rätten till sina känslor och åsikter eftersom man har privilegiet att tjäna så bra på jobbet. Jag tycker att det är helt fel mindset från Landos håll och jag himlade mest med ögonen och kände, 'Han visar återigen definitivt varför jag inte är särskilt glad i honom'. Jag tycker bara han kan vara så fruktansvärt dryg mot andra förare. 🙄

Rent utseendemässigt tycker jag de ser mer harmoniska ut, men prestationsmässigt tycker jag det är trist att de upplevs som tråkigare att köra av vissa. Jag tycker det är få som har varit positiva, utan att de flesta pratar väldigt demokratiskt om en learning curve utan att avge särskilt mycket positiv energi. Det känns ju inte så kul.

En sak som stört mig är däremot Lando och hans attityd, vilket i och för sig är vardagsmat. Hans 'He [Max Verstappen] can retire if he wants' för att Max hade en negativ körupplevelse i den nya bilen och ventilerade detta tycker jag bara är så onödigt och disrespektfullt. Man måste kunna stå i opposition till det som sker utan att bli tillsagd att man alltid kan lämna om det inte duger och att man inte har rätten till sina känslor och åsikter eftersom man har privilegiet att tjäna så bra på jobbet. Jag tycker att det är helt fel mindset från Landos håll och jag himlade mest med ögonen och kände, 'Han visar återigen definitivt varför jag inte är särskilt glad i honom'. Jag tycker bara han kan vara så fruktansvärt dryg mot andra förare. 🙄
Ja, det var just prestationsbiten jag tyckte såg trist ut. Även om jag förvisso tyckte förra årets bilar såg ballare ut.
Men prestationsmässigt känns de rätt ”mäh 🤷‍♀️”.

Ja, Lando kan vara lite väl mkt brat ibland. 😅

Ah, en underbar heldagssändning – den första av tre – är till ända! 😍 Alla förare förutom Max Verstappen har varit ute på banan och genomfört varv under dagens tester.

1. George Russell (1:33.459)
2. Oscar Piastri (+0. 010)
3. Charles Leclerc (+0.280)
4. Lando Norris (+0.593)
5. Kimi Antonelli (+0.699)
6. Isack Hadjar (+0.801)
7. Lewis Hamilton (+0.840)
8. Carlos Sainz (+1.654)
9. Franco Colapinto (+1.795)
10. Gabriel Bortoleto (+1.804)
11. Alex Albon (+2.231)
12. Liam Lawson (+2.294)