Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Japp Bortoleto har en 5 grid penaltyVilket spännande kval!Imorgon kan bli en riktig rysare. Visst minns jag rätt som säger att Bortoleto har ett 5 place grid penalty sedan Las Vegas? Nåväl, det här är resultatet av kvalet innan det har applicerats:
Visa bifogad fil 177572
Japp Bortoleto har en 5 grid penalty
Starten kommer bli en nagelbitare![]()
Kimi var ju utanför banan och körde och tappade fart. Var ju inte så att han saktade in och släppte förbi Norris med flit.Så jäkla trist. Oscar skulle ha vunnit. Nu är det team strategy och inte förarskicklighet som gäller. Och varför släppte Kimi förbi Norris?!? Så trist alltsammans. Oscar måste vara ursinnig.
Nä jag vet. Det är bara så trist för t.ex. Oscar, som ju borde ha vunnit om det handlat om annat än strategi utanför hans kontroll. Det syntes tydligt hur frustrerad han var. Och besviken. Och sen hur han ombads lämna sin plats åt Lando tidigare under säsongen. Det kan ha påverkat fortsättningen.Kimi var ju utanför banan och körde och tappade fart. Var ju inte så att han saktade in och släppte förbi Norris med flit.
En del av F1 är ju strategi, annars hade det inte behövt alla människor som sitter framför en skärm i depån. För mig är det en av grejerna som gör allt ännu mer spännande med F1. Hade det bara handlat om 20 bilar som försöker köra så snabbt som möjligt i 57 varv hade jag nog aldrig blivit intresserad.
Tyckte också Oscar betedde sig en aning barnsligt som rent demonstrativt stod med ryggen åt Max vid intervjun. Besviken får man vara men var det på rätt personer i såfall.Tror inte Kimi körde av med flit, fishtailade rätt bra där.
Sen förstår jag Oscars frustration, men tycker man kan skärpa sig lite när det är dags att fira på podium.
Snyggt av Sainz. Orimligt spännande sista race! (Kom igen nu McLaren)
Nej det hade ju inget med Max att göra. Han bara tackade och tog emot, typ, för teamets smarta drag. Men förstår ändå Oscars besvikelse.Tyckte också Oscar betedde sig en aning barnsligt som rent demonstrativt stod med ryggen åt Max vid intervjun. Besviken får man vara men var det på rätt personer i såfall.
Var ju inte som att Max tvingade honom av banan, det var hans eget team som tog korkade beslut så som det visade sig i efterhand.
Hadjar klar för Red Bull 2026.
Undrar vem de plockar in i Bull Racing istället?
Ska bli så kul att se vad Lindblad kan göra!
Känner inte riktigt att jag har koll på honom, vad han gjort innan och så, men det känns inte riktigt som att han levererat på "Redbull-nivå"? Jag tycker det är lite synd att han är kvar där överhuvudtaget, hade varit spännande att se honom i en annan bil!Jag är hjärtekrossad över Yuki så jag ska call it a day och dra täcket över huvudet.![]()