Förnuft och känsla

Bukefalos 30 år!

Jag har gått på känsla två gånger.
Fått fantastiska individer. 🫶
Screenshot_20251225_193559_Gallery.webp

Går mest på känsla.

Känns det rätt är det kanske just den jag behöver.
Men nu när jag kollade senast sorterade jag bort unghästar direkt och kollade inte på de då jag redan har en unghäst.

Född 2012 är väl ingen ålder om den inte tävlats/ridits hårt..

Eller hur, min är född -12, i sina bästa år ju!

Nu blev jag gravid så blev inget hästköp i somras. Men med tanke på att jag höll på att köpa ett mörkbrunt hoppstammat sto som är ett riktigt projekt precis innan så är det nog känsla.

Eller vad sägs om blivit utdömd en gång (för något som inte verkar vara ett problem nu dock), inte kunna skritta normalt utan mest stressa, inte kunna galoppera balanserat för stunden pga för mycket power i förhållande till ryggmusklerna i kombination med att vara överrörlig precis över allt och supermegakänslig för minsta viktförändring i sadeln? Men med all den kapacitet som kommer med det, fina rörelser, elasticiteten, närvaron när det klickar och förmågan till samling. Men min spec är ju egentligen en 4-5 årig lagom känslig dressyrstammad valack utan allt för mycket skadehistorik. Dessutom helst fux eller gulbrun (även om det sistnämnda nog är omöjligt eftersom det antagligen betyder Zaffranolinjer och de hästarna verkar vara för mentalt balanserade för min smak). Men men, blir ju ingendera just nu med en bebis på g.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka