Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vad händer om ens nya dyrare sadel tex blir stulen?
Finns det någon hjälp att hämta?
Har funderat på detta...
Hemska tanke också om hästen skulle rulla sig med den (hon har lagt sig en gång).
Någon annan orolig?
TROR (inte 100% säker) att en stulen sadel går på hemförsäkringen, såvida den har varit inlåst. man får inte ut allt, utan man måste nog stå för självrisken. Stallet där jag står ersätter utrustning för upp till 50.000, men även där får man stå för självrisken. Man kan säkert täckna nån form av självriskeliminering, det kan nog ditt försäkringsboolag svara på.
Om hästen lägger sig ner, eller rullar sig så vet jag faktiskt inte vad försäkringsbolaget säger...
Hemförsäkringen täcker stöld, ett vanligt maxbelopp är 30 000kr.
Så du kan inte köpa dig en Hermés.
Allt övrigt onaturligt våld täcks ej.
Sadlars garanti täcker även bara naturligt slitage så om en bom skadas pga att den trilla i backen så gäller det ej heller.
Bukefalosnyheter
Under trådrubriken inne i varje tråd finns prefix samt vem som startat tråden och när det gjordes.
Jag har nu även efter det lagt till...
Ekonomi & Juridik I ett stall jag stod i hade vi alla passen i ett låst skåp i sadelkammaren, det var bara stallägaren som hade nyckel till det. Ville man...