Försäkra utrustning?

J

Jeeves

Någon här som har kunnat försäkra sina sadlar mot stöld? Berätta i så fall! Jag har bara fått mycket luddiga svar från mitt ombud nämligen...

Sv: Försäkra utrustning?

För oss ingår det som en position i gårdsförsäkringen (Länsförsäkringar). Vi angav hur många hästutrustningar som ska ingå. Däremot har bolaget då synpunkter på att sadelkammaren ska vara låst.

Kolla din hemförsäkring, det är troligen där - inte i hästförsäkringen - som du hittar det som rör sadlar.

Vi har precis samma försäkring som ni har! Ombudet sa ingenting om att det skulle specificeras eller att sadelkammaren skulle vara låst! Jag frågade särskilt om det här med sadelkammarens låsanordningar och han påstod att det inte fanns några sådana krav.

Det blir till att ringa huvudkontoret då antar jag, suck...

hej,
hade inbrott i sadelkammaren i stallet jag hade min häst förut, min sadel+tillbehör blev stulna.
sadelkammaren var låst, uppbruten.
jag fick tillbax rubbet på hemförs.! (tom mer, för jag fick ju såklart ange nypris för allt!)
kolla upp med din hemförsäkring för egendom utanför hemmet! den brukar täcka bra.

För oss ingår det som en position i gårdsförsäkringen (Länsförsäkringar). Vi angav hur många hästutrustningar som ska ingå. Däremot har bolaget då synpunkter på att sadelkammaren ska vara låst.

Kolla din hemförsäkring, det är troligen där - inte i hästförsäkringen - som du hittar det som rör sadlar.

Vi har precis samma försäkring som ni har! Ombudet sa ingenting om att det skulle specificeras eller att sadelkammaren skulle vara låst! Jag frågade särskilt om det här med sadelkammarens låsanordningar och han påstod att det inte fanns några sådana krav.

Det blir till att ringa huvudkontoret då antar jag, suck...

Vi har också Länsförsäkringar i vårat stall. Försäkringsombudet var ute i förra veckan och han sa precis som Strajder; Att sadelkammaren SKALL vara låst. Men däremot ingick bara stallägarens sadel i försäkringen. De andra fick försäkra sina sadlar bäst de ville...

Egentligen är det ganska intressant att man får olika information från olika ombud i samma bolag... :confused:

Vi har också Länsförsäkringar i vårat stall. Försäkringsombudet var ute i förra veckan och han sa precis som Strajder; Att sadelkammaren SKALL vara låst. Men däremot ingick bara stallägarens sadel i försäkringen. De andra fick försäkra sina sadlar bäst de ville...
Bara för att räta ut frågetecknen. De sadlar/utrustningar som är försäkrade är våra egna. Vi har inga försäkringar som skyddar andra personers egendom.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 056
Senast: morgaine
·
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 417
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 568
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 515

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Shop to you drop, del 4
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka