J
Jeeves
Någon här som har kunnat försäkra sina sadlar mot stöld? Berätta i så fall! Jag har bara fått mycket luddiga svar från mitt ombud nämligen...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För oss ingår det som en position i gårdsförsäkringen (Länsförsäkringar). Vi angav hur många hästutrustningar som ska ingå. Däremot har bolaget då synpunkter på att sadelkammaren ska vara låst.
Kolla din hemförsäkring, det är troligen där - inte i hästförsäkringen - som du hittar det som rör sadlar.
Vi har precis samma försäkring som ni har! Ombudet sa ingenting om att det skulle specificeras eller att sadelkammaren skulle vara låst! Jag frågade särskilt om det här med sadelkammarens låsanordningar och han påstod att det inte fanns några sådana krav.
Det blir till att ringa huvudkontoret då antar jag, suck...
Bara för att räta ut frågetecknen. De sadlar/utrustningar som är försäkrade är våra egna. Vi har inga försäkringar som skyddar andra personers egendom.Vi har också Länsförsäkringar i vårat stall. Försäkringsombudet var ute i förra veckan och han sa precis som Strajder; Att sadelkammaren SKALL vara låst. Men däremot ingick bara stallägarens sadel i försäkringen. De andra fick försäkra sina sadlar bäst de ville...