Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför har du ens liv på så små belopp? Blir de utdömda så har du ju ändå lagt mer på behandlingen än så (i regel).Mig med. Jag har 3 hästar varav 1 har typ 20 000 i liv kanske (halvblod) och 1 har 10 000 i liv (halvblod). Den 3e har ingen livförsäkring.
Det har varit mer för att täcka avlivningen. Jag har aldrig satt ihop det med nån behandling.Varför har du ens liv på så små belopp? Blir de utdömda så har du ju ändå lagt mer på behandlingen än så (i regel).
Under 50' hade jag inte tyckt det var värt det. Men jag kanske tänker fel?![]()
Varför har du ens liv på så små belopp? Blir de utdömda så har du ju ändå lagt mer på behandlingen än så (i regel).
Under 50' hade jag inte tyckt det var värt det. Men jag kanske tänker fel?![]()
Ok. Visste inte detVill man ha dolda fel-försäkring behövs livvärde, iaf 5000 kr.
Har 40 i liv på min och det är för att täcka avlivning och ev lite buffert till nya hästköpetDet har varit mer för att täcka avlivningen. Jag har aldrig satt ihop det med nån behandling.
10 var det det kostade mig att seminera osv stoet o försäkringsbolaget ville att jag skulle ta liv på det beloppet. Eller ja, det gjorde jag ju då ifall nåt gick åt skogen. Nu är han ju 3.
Har samma på minJag valde en trav- och galoppförsäkring på min gamle shetlandsponny. 40’ i veterinärvård, 3600 i självrisk. Försäkringspremie: 470:- per år! Den täcker trots allt dom vanligaste åkommornaKommer ej utreda smärtproblematik/hälta på en snart 20-årig ponny.
Jag förstår det, har också haft en sån häst. Problemet som jag upplevt kan uppstå är när man från början inte vet hur skadan kommer att sluta. Vad gäller den hästen så tog jag bort hennes försäkring när hon fyllde 22 och sista fölet var avvant. När hon var 27 fick hon kolik en kväll, och medan vi väntade på jourveterinären bestämde jag mig för att jag skulle ta bort henne om det inte kunde lösas i stallet. Nu gick det och hon levde i ytterligare ett och ett halvt år.En längre boxvila hade aldrig varit aktuellt för min stora häst oavsett, därför jag funderar på om det verkligen är värt att försäkra honom.
Det handlar alltså inte om pengar i det fallet utan hästvälfärd.
Det har varit mer för att täcka avlivningen. Jag har aldrig satt ihop det med nån behandling.
10 var det det kostade mig att seminera osv stoet o försäkringsbolaget ville att jag skulle ta liv på det beloppet. Eller ja, det gjorde jag ju då ifall nåt gick åt skogen. Nu är han ju 3.
Men spelar det roll för dig vad livbeloppet är?
Det är ju få hästar som är försäkrade i det belopp de ska säljas för. Det blir ju ofantliga summor att ha liv och användbarhet i säg 250 000 i några år för att inte ha risk för reservationer hos en ny ägare.
Svarar båda. Jag vill att det ska finnas en livförsäkring och jag vill ha möjlighet att höja till inköpsbeloppet om jag vill, utan reservationer.Försäkrad (användbarhet) till försäljningspriset då eller har försäkringsvärdet betydelse för dig?