Förslag på Tävlingsgarderob!

Trocadero_lover

Trådstartare
Japp, tänkte åka ut och tävla lite lättare klasser nu till våren/sommaren, det kommer nog att bli i både hoppning & dressyr (fast jag föredrar hoppning) :) . Jag har inga som helst "tävlings-kläder" som kavaj,vita ridbyxor,skjorta....ja listan kan göras lång. Jag köper inte det billigaste men inte heller det dyraste!! Det ska vara bra grejor!!
Jag ska köpa Mountain Horse sportive high rider stövlar och för nu varande har jag en Hi Lite CRW hjälm. Skulle ni kunna ge tips på en bra tävlingsgarderob med allt man behöver? Får gärna vara "märke" men inte alltför dyrt...men ge gärna förslag! Kavajen te x ska jag kunna ha i både hopp & dressyr. Skriv gärna med priser!
Ni får gärna Knåpa ihop något till ponnyn med;) Benskydd,schabrak...
såhär ser vi ut.. Sadeln behåller vi;) Tränset är ett billigt HMC :smirk:
http://www.lunarstorm.se/Goldika/kollage/58
http://www.lunarstorm.se/Goldika/kollage/69

Kom igen, hjälp mig nu;)

Sv: Förslag på Tävlingsgarderob!

Ska du inte tävla sådär jätte mkt så..

Jacson har fina och billiga kavajer runt 400-500:- kostar dom..finnsi grå, blå, marin. Kavaj
Annars är Pikeur Epsom en väldigt snygg kavaj, kostar dock lite mer 1495:-

ja, Det finns Pull On ridbyxor från Tuf Rider/Roping..kostar 200:-Ridbyxor, men dom finns såklart i vitt Ridbyxor finns ju massor m olika att välja på, beror ju på vad du vill ha för modell..men vita eller creme, champange färgade finns de flesta ridbyxor i..

En snygg tävlingsskjorta har Equiline, 699:- kostar den.. Så här ser den ut
Vill du inte ha en så dyr, har jacson en för 195:- HÄR

Handskar, Roeckl Light Grip är snygga o sköna 280:-, snyggast med Champange eller typ Mörka..annars har jacson ett par kopior..lika bra, men kostar mindre..
Roeckl

Det är just de... om jag inte ska tävl så mycket, ska man lägga ner flera tusen på en tävlingsgarderob? jag vet inte.

Ridbyxor vill jag gärna ha helskodda! 600-700 nånting.
Handskarna var snygga... Roekl eller vad dem nu hette ;)

Nånting till pålle? vad passar han? Har funderat på Equilines hoppschabrak svart med guldfläta..hmm :d

Mitt tips är att köpa en kavaj som verkligen sitter bra och är skön att rida i. Att man får bra rörlighet i den och att den är av bra material så att man inte svettas floder i den. Den får gärna vara lätt att tvätta oxå.

Ridbyxor har jag av samma modell som jag har på hemma ridbyxor, fast vita då förstås.

Givetvis ska det vara snygga grejor till både dig och hästen. Man ska känna sig fin när man tävlar...

Man behöver ju inte köpa en tävlingsskjorta om man inte vill, det finns "skjortbröst" (har ingen aning om vad de kallas) som man kan ha ovanpå en tröja eller vad som helst.

Begagnat finns ju alltid, om du vill ha kvalité och inte lägga ut så mkt pengar.

Just kavajen skulle jag nog lägga ut pengar på om jag vore du, den ska ändå hålla ett tag. Jag föredrar Victor Hugos Kavajer, snygga med bra kvalité. Kostar runt 1000-lappen.
Ridbyxor tycker jag personligen är det svåraste, men jag har jättesvårt att hitta välsittande ridbyxor. Vita är snyggast om man ska tävla dressyr, vid hoppning kan det vara fint med ljusbeige.
Ett par bra handskar är viktigt, dom ska vara sköna och sitta bra så att man inte störs av dom. Jag har ett par roeckl som är jättesköna, men det finns många andra som är mkt bra också, billigare. minns inte vad jag betalade för mina.
Jag använder bara ett skjortbröst eller en vit polotröja för att spara in lite, funkar lika bra som en skjorta.

Till hästen så tror jag att han skulle passa i antingen ett vitt, smårutigt schabrak med blå eller svart passpoal, eller ett blått schabrak, med vit passpoal. Finns många snygga att välja mellan.

jag har en san giorgio kavaj, jättesnygg och skön att rida i! Min är svart med vinröd krage och gul kant på kragen, finns i alla möjliga färger, har för mej att min kostade 1300 eller nått men kommer inte riktigt ihåg.

Som tidigare sagt så kan man ju titta lite på begagnat-marknaden och köpa vissa saker begagnat och vissa nytt. Ridbyxorna kan vara bra att köpa nya, jag gillar Börjes billiga helskodda. Inte superbra kvalitet i sömmarna, men använder man dom bara nån gång i månaden hinner de inte gå sönder i första taget (jag hade ett par såna som tävlingsridbyxor i ung. 4 år och de höll) Classic Touch tror jag märket heter.

Sen så hade jag ett Victor Hugo skjortbröst, kostade ca 199:-. Men man kan lika gärna satsa på en hel skjorta i samma prisklass om man kan nöja sej med ett billigare märke.
Kavajer kan man tag på begagnade i bra skick, så letar du runt lite tror jag du kan spara in många hundralappar på den biten!
Som dressyrvantar brukar jag ha vita, billiga i tyg med bra grepp. Brukar köpa flera par för att ha råd att tappa bort dom eller byta ut dom när de inte blir rena i tvätten. Nackdelen med vitt :crazy:

Det här var bara "billighetstips" alltså hur du kan komma undan så billigt som möjligt till en början och sen komplettera när det börjar gå bra och ni vill snobba till er lite med märkessaker ;)

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag ska i höst köpa häst och känner att jag vill ha ny säkerhetsutrustning och även ridstövlar. Behöver något bra som inte går...
Svar
19
· Visningar
1 733
Senast: Louiisee
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 712
Senast: Reville
·
Utrustning Har nyligen köpt ny häst och tusentals saker till honom, och nu känner jag att det är dags att uppdatera även min egen utrustning. Men... 2
Svar
23
· Visningar
2 907
Senast: Melina
·
O
Avel HEJ! Har du några förslag på avelshingstar? Jag tänkte eventuellt betäcka mitt sto nästa år. BILD PÅ STOET:: (tyvärr en ridbild...
Svar
9
· Visningar
1 788

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka