Jo, det vet jag. Jag hade gärna provat att lägga den energin på något som känns helt rätt, men detta känns som att det gäller bara kanske hälften av vad jag behöver ha hjälp med så då kommer jag behöva lägga extra energi på sådant jag inte behöver hjälp med och den energin har jag inte att slösa med

Bara att ta mig iväg till praktiken en timme i veckan är övermäktigt så 2,5 timme i grupp kommer att slå ut mig fullständigt resten av veckan och jag kommer inte att kunna gå till praktiken eller göra något mer än att försöka göra det absolut mest nödvändiga för att hålla mig och djuren vid liv under de 18 veckorna. Och så kommer jag fortfarande ha den andra hälften jag inte får hjälp med i gruppen att försöka få hjälp med.
Och ett annat problem som jag glömde ta upp i förra inlägget är att hon som håller i gruppen har uppfört sig väldigt oprofessionellt mot mig tidigare. Det är 10år sedan nu så hon lär ju ha glömt det, men det var ett så stort övertramp att jag kan inte glömma det. Vet inte om hon fick någon konsekvens av det heller för jag tror (bara tror, jag vet inte) att hon just då var mellan jobben inom psykiatrin och boendestödet och därför inte hade samma krav på sig om att uppföra sig professionellt.
Tyvärr verkar detta vara det enda de erbjuder förutom kbt så jag vet inte hur jag ska göra. Traumaterapin som de erbjöd enligt den förra samtalskontakten verkar inte finnas mer trots att det ju var en av anledningarna till att jag bytte. Den nya samtalskontakten verkade bra i början men nu känns det som att hon bara vill slussa mig vidare.
Fan vad jag önskar att jag hade haft råd att gå till någon privat psykolog! Om jag slutar gå till osteopaten och snålar in på annat så kan jag få ihop till ett privattillfälle i månaden, men det känns som att jag hade behövt mycket tätare än så för att faktiskt kunna komma någonstans så det kommer troligen mest bli pengar i sjön.
Osteopatbesöken känns nog inte som att jag direkt behöver längre egentligen, men det är det närmaste terapi jag lyckas komma och det är skönt för kroppen att kunna slappna av mer efteråt