Fortsätt försöka

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Lyan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 427
  • Visningar Visningar 102 314
Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet

Jag var så väck i morse igen. Det känns som att jag inte alls har fått sova tillräckligt trots att jag sovit drygt nio timmar enligt klockan. Fast det vet jag iofs sedan tidigare att det sällan räcker så det bara ser länge ut med nio timmar. För att jag ska känna mig någorlunda utvilad så behöver jag sova typ 11 timmar på natten och helst en timme på dagen också, men det vägrar min kropp att göra trots att jag är så trött att det gör ont överallt. Huvudet är fortfarande fullt av bomull och öronen tjuter för blodtrycket är lågt, men jag har iallafall fått gjort det sista på några beställda patchar. Fast den svåraste måste jag göra om för jag hade strykjärnet fel inställt så jag smälte trycket 😫 Varför kunde det inte vara någon av de lätta?!
Jag har också fått hem ett par byxor som jag hade planer för, men de är en extremt stor besvikelse för de är både slitna, fläckiga och allmänt smutsiga trots att de stod som mycket bra och utan defekter i beskrivningen 😞 Jag har redan ett par likadana som passar jättebra och är jättefina så därför köpte jag dessa också istället för att chansa på någon annan modell som kanske inte hade passat. Jävla skit!

Igår var vi hos veterinären för Floor och Sirenia skulle få sina cartrophensprutor. Jag hade tur så det gick så fort att vi hann med bussen så jag kunde åka på samma biljett. Det är så drygt att de både har höjt biljettpriset och minskat tiden man får använda biljetten från 3,5 timme till en timme så nu kostar det 48 spänn enkel resa för mindre än en mil! Så om man inte hinner med vändande tåg/buss så kostar det 48 spänn till! Minskat antalet tåg och bussar har de gjort också. Och så undrar de varför folk inte vill åka kollektivt 🙄
Iallafall så gick det bra! Floor krånglade lite när hon skulle få sprutan, men det är inte så konstigt för dels har marsvin inte så mycket extrahud man kan lyfta upp så det blir obehagligt för dem och dels är huden seg som en gammal gummisula så man får trycka in sprutan rätt hårt. Men det är bara en gång i månaden och framförallt Sirenia är som ett nytt marsvin och hoppar till och med upp och ned från deras ”penthouse” igen 😃 Floor har ju haft det rätt jobbigt sista tiden med sin cysta, men nu har symptomen gått tillbaka igen så jag avvaktar lite med kastrering för jag är så rädd att det ska gå fel. Samtidigt så hade det kanske varit bättre att göra det när hon inte har någon aktiv cysta så det blir en mindre operation. Jag ska träffa mamma på fredag så vi får nog sätta oss och gå igenom vilka dagar jag kan låna bil och se om veterinären har någon operationstid då…

Idag är det städning med boendestödet. Minns inte om det varit inställt två eller tre veckor, men jag har lyckats hålla undan relativt bra ändå tycker jag nog. Just nu känns det som att jag kommer att klara det idag iallafall

Det blev ingen städning idag heller. Jag hann inte bajsa hundarna före så jag bytte till promenad istället så vi gick upp till djuraffären och köpte ny vom till Violett. Jag ska försöka dammsuga själv senare. Förutom dammsugning så tycker jag att här är rätt okej i hur det ser ut så det känns inte som ett stort misslyckande att inte ha städat och hundarna fick en längre runda än vad vi brukar gå.

Kom på att igår så både klippte jag luggen, färgade håret och gjorde lash lift innan vi åkte till veterinären så jag gjorde ju jättemycket

Ja! Det känns bra 😃 Fast jag lär väl få en krasch deluxe snart 😕

Kan du inte planera in en vilodag imorgon, så kanske det känns okej om du inte orkar göra något då? Eller bara ha som en öppen planering att när du börjar märka av att det blivit för mycket så ska du prioritera att vila. Om "vila" finns inplanerat på din "to do lista" så blir ju det också en lyckad sak att boka av sedan, istället för att det känns som ett krasch och ett misslyckande. :)

Kan du inte planera in en vilodag imorgon, så kanske det känns okej om du inte orkar göra något då? Eller bara ha som en öppen planering att när du börjar märka av att det blivit för mycket så ska du prioritera att vila. Om "vila" finns inplanerat på din "to do lista" så blir ju det också en lyckad sak att boka av sedan, istället för att det känns som ett krasch och ett misslyckande. :)
Imorgon har jag praktiken och på fredag måste jag hämta hö så det blir rätt mycket de dagarna också 😕 Jag har vilat mycket nu på eftermiddagen så jag får hoppas att det räcker

Praktiken avklarad! Jag orkade inte inom dollarstore dock så får se om jag och mamma kan fixa det imorgon när vi köpt hö

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 965
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
542
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 136
Senast: Sharpless
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 424
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattbilder #10