förvandlar min häst till en ponny :)

vinkelina

Trådstartare
sista testet nu, annars blir det nog ny sadel *suck*

beställde idag svanskapa till min häst, så nu tusan skall väl sadel sluta glida framåt. den har alltid glidit lite, men tycker de har blivit värre nu, hon har nog ändrat lite i kroppen.

testade idag med en extra "padd" (nått från wintec, fick låna av boxgrannen) som skulle höja sadeln lite. så nu sitter den bättre över bogarna i alla fall.

Sv: förvandlar min häst till en ponny :)

Ja du skall nog kika efter en annan sadel, om den ej ligger still så är det den som inte passar hästen!

problemet är hennes kroppsform, tyvärr, hon är väldigt rund om ryggen. har testat flera olika sadlar, o denna är den som passar bäst. tyvärr.

försäljaren sade oxå när ja köpte att jag kan komma att behöva svanskapa till henne.

har en wintec med blått eller rött järn i, mins ej vilket, den ligger bra över ryggen, men sen över bogbladet så är det kanske ½ cm för tajt. fick som sakt testa en padd av boxgrannen så nu tycks den ligga bättre, men glider tyvärr lite ännu

byt sadel. måste du stoppa in paddar för att den ska ligga still på en sadel som ligger "tajt" i bogen som du skrev så passar den ju uppenbarligen inte!

Men om du bara har blått eller rött järn i så byt till ett vitt så blir den ju vidare om det är det som är problemet.

bara de att man nästan aldrig ser stora hästar med svanskapa :)

så med svanskapa blir hon en ponny då

Liknande trådar

Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de... 2
Svar
35
· Visningar
6 287
Senast: Lavinia
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 077
Senast: NotlikeI
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i... 2
Svar
25
· Visningar
4 494
Senast: pews1972
·
Träning Jag rider en sjuårig islandsvalack som är grundutbildad men som har fått göra lite som han velat senaste halvåret pga av att ägarna...
Svar
1
· Visningar
1 152
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II
  • Gps-halsband