kl
Stallägaren får naturligtvis se till att passen förvaras säkert. Men litar man inte på stallägaren så kanske man ska tänka på att flytta hästen
Tycker det är lite lustigt att man vågar lämna över hästen i stallägarens vård, men inte passet. Känns som om många tycker att passet är mer värt än hästen.
[/Q
Jag tycker inte heller att man ska ha hästen i ett stall om man inte litar på stallägaren, men om det är ett stall med månda inackorderade så är det ju flera än stallägaren som har tillgång till stallet i vissa stall kan det ju vara stor rullians på folk.
Sen är det ju skillnad på att lita på att en person att den inte avsiktlig skulle göra något. Men det finns ju faktiskt Virrpannor som i alla fall inte jag skulle "lita" på att dom inte oavsiktligt råkade slarva bort tex passet. ( det behöver ju inte vara en avsiktlig handling)
Kan ta ett exempel, i sommar kommer vi skicka våra hästar på sommar bete hos en i byn, han tar mkt bra hand om hästarna, han har STORA nysådda betesmarker, vatten koppar så hästarna förser sig själva, stödutfodring med hö och ligghall, jag känner fullt förtroende att låta hästarna gå där på bete, MEN jag känner inte förtroende att lämmna dit passen då det inte känns som att han har ordning och reda på tex pappern för den saken skull är han inte en dålig djurägare.
Det jag vill få fram är alltså att det inte behöver handla om att man inte litar på att personen skulle göra något avsiktligt men att det inte är helt hundra med tex hantering/förvaring av tex pass.
Nu har jag eget stall och passen finns alltid 7 meter från stallet, men jag har fullaste förståelse för dom som inte har eget stall att dom tycker det känns olustigt att lämmna över passet.
Och jag tror defenetivt INTE att hästägarna i denna tråden tycker att passet är värt mer än hästen, men denna tråden handlar just om vart man förvarar passet och visa känner att dom vill ha ansvaret själva över det, inte nå konstigt med det!