Förvaring av utrustning vid transport?

nyponros

Trådstartare
Hjälp vad svårt det var med rubriken :D
Vad har ni grejerna i när ni reser med hästen på träning/tävling?
Funkar det bra?

Just nu är det sadeln i baksätet och mina och hästens grejer i ikeakassar, stövlarna i orginalkartongen eftersom den har handtag... tycker det är rätt bökigt :p

Skulle vilja ha ngn sadelbock med förvaring under, och nån väska med fack för både stövlar och andra grejer. Behöver vara ganska rymlig eftersom jag har en tendens att vara ganska.. välpackad :D
Har sett att det finns både sadelbock och väska på hööks men kanske finns andra alternativ? =)

Hur gör ni när ni åker iväg med hästen?

Sv: Förvaring av utrustning vid transport?

Bagaget på bilen.
Det skulle vara praktiskt med ett sadelskåp som man kan ha i transporten, på andra sidan mellanväggen, men de är för dyra. Någon som har ett hemgjort alternativ kanske? Typ ett skåp på hjul :D

jag har alla grejer i skåpet i trailern, men det är ju lite svårt om man inte har nått ;) det brukar funka med ikeapåsar med saker i (kanske inte träns och sadel), som man har på golvet på den tomma sidan, om man bara åker med en häst.. annars funkar det ju väldigt bra med sadelskåp, om man bara har en häst med vill säga.. :)

Fast har man det i påsar måste man ju i vilket fall rota upp allt, om det man ska ha ligger på botten :D
Hade varit bekvämt med ett skåp med hyllor och lådor att bara ta det man ska ha utan att behöva leta.

Jag har bestämt för mig att det var någon som hade en skrinda, med en sadelbock på (var det på körning-forumet?). De la sakerna i skrindan och sen selen/sadlen på bocken och sen bara att rulla in i släpet :idea:

Innan jag hade sadel- och klädkammare i trailern hade jag grejorna i bagaget. När jag hade häst som kunde åka med mellanvägg hade jag en liten sadelvagn som gick att låsa fast i den tomma spiltan. Där hade jag en låda med ryktgrejor och en korg under sadelhängaren där man fick plats med benskydd och lite annat smått och gott. Hjälmen gick också att hänga över handtaget till vagnen. När jag väl drog ut vagnen hade jag allt lätt tillgängligt. Supersmart.

Sedan sålde jag faktiskt vagnen till en annan Bukare, vad jag vet är hon hittills nöjd med den :D

Jag har också ett tävlingsskåp med mig i transporten.. Dock kmr det att bli krångligt om två hästar ska åka skåpet rymms inte framför bommarna....

Väntar ivrigt på förslag........

Har en slags sadelvagn köpt på H**ks. Den har två ben och två hjul så att man lätt kan skjuta in den i bagaget på kombin. Ett fack under sadeln där jag lägger benskydd, extra grimma, träns, borste, täcke och säkerhetsväst. Tycker den är kanon. Får med sig allt på en gång när man går till eller från bilen. Något tung blir den med alla grejer men jag bär hellre ihjäl mig än går två gånger. Tror jag gav 350:- för den.

En kompis till mig köpte en dynbox och satte i en bom där hon hänger sadeln. Får plats hur mycket saker som helst och väger ju inte mycket. Eftersom det är hjul på ena gaveln är den lätt att rulla in och ur transporten. De ställer den på den ena sidan om mellanväggen. Tycker de kom på en smart och billigt alternativ till att köpa ett sadelskåp.

Det låter som att det är den du har som jag har kikat på =)
Min stallkompis har den också och hon är nöjd!
Ska också ha grejerna i bagaget på kombin vi kör med, är lite för nojig för att ha ngt i transporten :o

jag har en nordbox :bow: till den. asskönt att packa iordning allting kvällen innan, så på morgonen är det bara att rulla på skåpet, och det är klart :D

Bagaget på bilen.
Det skulle vara praktiskt med ett sadelskåp som man kan ha i transporten, på andra sidan mellanväggen, men de är för dyra. Någon som har ett hemgjort alternativ kanske? Typ ett skåp på hjul :D

hejj, jag har faktiskt gjort ett mycket fint, eller min far som är snickare har gjort ett.. Dock inte med plats för sadel för tillfället då jag är westernmänniska och den tar för stor plats, men med plats för täcken, borstar, benskydd, träns jaa allt annat kraffs.. och det bästa av allt är ju att man får konstruera det själv, och har även fått många komentarer om vilket fint skåp jag har på tävlingar å träningar..:D

/ jeanette

jag har grejjerna i bakluckan ;) skulle också vilja ha ngn slags sadelbock med förvaring under.. men helst av allt ett nytt släp med sadelkammare :p

i skuffen eftersom hästen vill åka utan mellanvägg o jag saknar sadelkammare.

Jag har en låda som är jättebra att stoppa saker i. hjälm, träns, hovkrats, borstar, handskar, morötter mm läggs i lådan och den har handtag på kortsidorna samt ett handtag mitt uppe på locket så man kan bära den själv. Den har jag alltid med på träning. Bra att ha som sittplats också när jag tittar på de andra ryttarna.
Sadeln och lådan har jag bak i bilen.

Vi hade försäljare från ett fransk företag i butiken häromdagen som hade stoooora Bagar med fack för hjälm och stövlar på utsidan och gott om plats för övriga prylar..

Ngt liknande hade kanske varit nått?

hejsan.

Är i stort nöd av något redskap vid tävlig/träning.

Nåon som har ett liknande sadelskåp eller nordbox kan väl PM;a mig om priset för jag har en aning om att det är dyrare än avd jag befarat så jga måste beräkna hur länge jag ska behöva spara. '
Haha

Tycker vagnen är jättebra. Faktiskt en del som blir avundsjuka när de ser den. Smidigt när jag åker till ridhuset för jag får med mig alla grejerna in i stallet på en gång och så har man dom nära sig när man ska göra iordning hästen. Sen är det bara att rulla undan den så att den inte är ivägen för någon annan under tiden. Grejerna och sadeln ligger väldigt bra på den också.

Jag har ett "sadelskåp" med hjul, får plats med 2 sadlar och 3 träns.
Sen har jag täcken, schabrak, lindor, benskydd m.m. i IKEA påsar. Jag platsbackar där det ligger borstar, "man" saker, pälsglans m.m...det är perfekt.

Sen till till tävlingskläderna har jag i klädgarderob (resegarderob), och strumpor, handskar m.m. ligger i plastbackar.

Det funkar mycket smidigt förr mig:D

Tävling: Sadelskåp och trailerns "garderob"
Träning och när det är kallt ute: Täcken, schabrak, träns och sadel i bagageutrummet. Köpt en plastback med lock från IKEA där allt får plats. Sadeln åker alltid i en sadelväska i backen.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 522
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 195
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 166
Senast: Grazing
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag... 2 3
Svar
44
· Visningar
7 031
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Småbarn, vitaminer, kosttillskott?
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur