Förvaring hobbyprylar

Bukefalos 30 år!

Masqueradee

Trådstartare
Jag håller på att bli galen här hemma över alla saker jag har för att kunna utöva min hobby: historiskt återskapande/hantverk generellt. Det är penslar och pigment, saxar, lådor och garderober med tyger, skålar och stickor i alla möjliga storlekar.
Hur gör ni andra som har hobbies som kräver mycket utrymme? Låter ni saker stå framme, förvarar sömnadssaker i byggförvaringslådor..? Brukar säga att jag bor i min sömnadsateljé, men känner att jag skulle behöva få lite ordning på saker..

Någon som har tips på oväntad förvaring för alla pryttlar, små som stora? Försöker plöja lite "tour of my sewing room", men då är det ju ofta så att det finns utrymme för just ett designerat hobbyrum.

Bo själv i hus så man kan ha sygrejjor i kaos i ett rum å målargrejjor i kaos i ett annat 😗😅🙈

Min plan va att iaf sortera in målargrejjorna i skafferimodulerna jag har i rummet jag hade som kök när vi va fler i huset, men då måste man ju röja där först..så atm så ligger alla dom grejjorna samlade på gästsängen där 😅

Annars så gillar jag plastbackar 👍🏻

Vettiga förvaringslösningar är det bästa. Mitt syrum består av massor av kallax hyllor, malmen byråer och Trofast hyllor med lådor. Spillbitar hamnar i trofast eller kallax lådor, pågående projekt i trofast, malmen byråerna rymmer mycket. Skådistavlor för att få upp band, trådrullar osv på väggen istället för på bord/lådor.

Jag har mitt tyg i tv-bänken 🤠 och garn/saxar och dyl i en bokhylla. Har ett skåp i köket jag med jämna mellanrum överväger att stoppa plastbackar med lösa prylar i. Så länge det går att stänga en dörr framför är det bara fantasin som sätter gränser!
Saker som går i perioder för mig, typ cosplay och akvarell, är undanstoppat i förrådet.

Om jag hade haft plats hade jag inrett ett par garderober med massa småhyllor och plats för utfällbart bord att ställa symaskinen på. Finns helt underbara lösningar!

Som det är nu har jag mina skrymmande hobbyprylar staplade i plastbackar. Lite otympligt om man använder grejerna varje dag, men platseffektivt i klädkammaren. Målargrejer och sånt har jag i en hurts med hjul, så att man kan dra fram den till var man nu vill sitta när man gör saker.

Jag har en stor plastback med flera små plastbackar i som förvaring till mina vandringsgrejer, väldigt satisfying. Men nu får jag inte köpa mer för lådans lock bågnar redan 😁

Bo själv i hus så man kan ha sygrejjor i kaos i ett rum å målargrejjor i kaos i ett annat 😗😅🙈

Min plan va att iaf sortera in målargrejjorna i skafferimodulerna jag har i rummet jag hade som kök när vi va fler i huset, men då måste man ju röja där först..så atm så ligger alla dom grejjorna samlade på gästsängen där 😅

Annars så gillar jag plastbackar 👍🏻
Det är min dröm! Är så trött på att bo i en tvåa... Vill ha utrymme för alla dumheter :D

Jag har mitt tyg i tv-bänken 🤠 och garn/saxar och dyl i en bokhylla. Har ett skåp i köket jag med jämna mellanrum överväger att stoppa plastbackar med lösa prylar i. Så länge det går att stänga en dörr framför är det bara fantasin som sätter gränser!
Saker som går i perioder för mig, typ cosplay och akvarell, är undanstoppat i förrådet.
Har alla medeltidsgrejer i plastboxar i klädkammaren, och sova utomhus-grejer i förrådet i källaren. Villhöver mer utrymme för alla kilo tält och lägergrejer för att utveckla medeltiden än mer!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Svensk politik 9
  • Hur hitta elektriker?
  • Valvaka!

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat