Forzabs väggar; hur står dom sig?

Bukefalos 30 år!

HannaZ

Trådstartare
Hej!

Forzab gör ju numera bara EQ-varianterna men för ca 10 år sen kom dom med en ny typ av väggskivor som var aluförstärkta med nån isolering/syntet i. Dessa kan man tydligen få moterade även i Forzabsläp som ursprungligen haft plyfa.
Nån som har erfarenhet av hur dom klarar tidens tand? Plyfaskivorna får ju små mikrosprickor i plastfilmen men hur blir dessa? Och hur hållbara är dom generellt?

Mitt forzabsläp är från 2019 och ser i princip nytt ut fortfarande☺️ Otroligt skönt att inte behöva oroa sig för att väggar eller golv ska ruttna! Väggarna är väldigt lättvättade, smuts rinner i princip av.

Mitt forzabsläp är från 2019 och ser i princip nytt ut fortfarande☺️ Otroligt skönt att inte behöva oroa sig för att väggar eller golv ska ruttna! Väggarna är väldigt lättvättade, smuts rinner i princip av.
Tack!
Haft boj innan och nu står jag i valen mellan att köpa ett alu-släp med fronturlastning eller en Fozab i nyskick som är uttagen -23. Samma pengar.

Måste besluta mig för om det är fronturlastningen som är viktigast...

Har en Fautras nu men hästen blir stressad av att kliva ut/ner framtill och jag vill helst inte lasta av bakåt iom att det är ett lite högre steg och hon haft en gaffelbandsskada bak och risken är att hon trampar snett när hon tvekar att kliva bakåt. Har gjort ett halvhjärtat försök men hon verkar bara tycka att jag begär nåt omöjligt. Jag tror att hon tror att det är en avgrund bakom liksom.
Men hon lastar perfekt med step-up-en...

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka