Fan också. Hoppas det blir tio minuters förlängning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag trodde video domaren skulle hjälpa till mot filmningar men ack så fel jag hade.Jag undrar hur det skulle bli om det fanns en neutral läkare på plats och gör bedömningar utifrån vad som faktiskt händer och hur spelarna vrider sig i plågor.
Om jag tar Neymar som exempel som han gjorde nu, då skulle läkaren kunna bedöma att, ok han blev trampad på och reagerar på detta sätt. Då tar jag honom ur spel för att han har så ont att han borde inte kunna fortsätta.
Undrar vad som händer med alla filmningar då?
Jag undrar hur det skulle bli om det fanns en neutral läkare på plats och gör bedömningar utifrån vad som faktiskt händer och hur spelarna vrider sig i plågor.
Om jag tar Neymar som exempel som han gjorde nu, då skulle läkaren kunna bedöma att, ok han blev trampad på och reagerar på detta sätt. Då tar jag honom ur spel för att han har så ont att han borde inte kunna fortsätta.
Nja, motståndaren trampade honom fullt medvetet över vristen också, så det var riktigt fult. Men som sagt, omöjligt att det gjorde så[/] ont.Fast han vred sig i svåra plågor efter att en motspelare lyft upp en boll som låg mellan hans fötter.
Det vore onekligen skönt!Kan man inte bli avstängd för filmningar? Det obstruerar ju spelet.
Ja det verkar ju behövas med tanke på att de skickade in den där stackarn som de fick örfila för att få liv iJag undrar hur det skulle bli om det fanns en neutral läkare på plats och gör bedömningar utifrån vad som faktiskt händer och hur spelarna vrider sig i plågor.
Jo. Det är väl inte vanligt, men det har väl hänt att spelare i efterhand fått någon typ av sanktionerna pga filmning (om inte domaren upptäckt under matchen då och redan utdelat något straff för det). Typ var det kanske förra VM eller EM när en spelare bara ”dog” och tog sig för ansiktet efter att ha fått en smäll - har iaf för mig att spelaren som utdelade smällen fick en varning men att det blev protester pga filmning och att det blev konsekvenser efter matchen.Kan man inte bli avstängd för filmningar? Det obstruerar ju spelet.
Håller med till 100%!Alltså, Japan! Det här är det bästa som kan hända. Jag skulle älska om Japan fick slå Brasilien i kvartsfinalen.
@Philosophia Jag planerar gruyère och Lindt-choklad till lunch imorgon, passar det med någon av dina planerade menyer till mig?![]()
Utmärkt! Jag tänker mig att du kan göra det lätt för dig och vispa ihop en omelett med lite riven gruyère eller raclette i som du kan äta före chokladen. Det schweiziska köket varierar beroende på kanton och i den franskinspirerade delen av Schweiz är just omelett vanligt. Annars kan du laga en rösti om du känner dig mer sugen på det!