Fotbolls VM

Mindre än 10 minuter tills en ganska skoj match startar.
Portugal-Spanien :banana::bump:

Allt klart och förberett för att slippa missa något förhoppningsvis. Någon mer som ska se den?
Jag missade delar av första halvlek men kollar såklart nu. Inte en helt dålig match ändå även om jag verkligen hoppas Spanien vinner :D

Sen blev jag då glad att Sahla i Egypten är tillbaka och kan vara med även om det blir tid på bänken.
 
Jag såg lite av Marocko - Iran tidigare idag, mest pga VM-feber och jag såg inte matchen igår ^^

Har också kollat på Spanien - Portugal men kan aldrig bestämma vem av dem jag hejar på så lika kändes rätt ok :D sista målet var ju guld!
 
Gav upp svt och bytte till bbc iplayer. Mycket bättre bildkvalitet och otroligt mycket bättre kommentatorers. Där är engelsmännen verkliga champions.
 
Jag är fortfarande bitter över att Italien inte kvalade:cool: jag har följt dem alla mästerskap sen 1998:down:

Men jag kommer nog se väldigt många matcher, flertalet skulle jag tro, går på ledighet den 19 och kommer vara ledig hela VM:)
Fotboll har inte varit lika vackert sen Cannavaro och Nesta lade av.
 
Nog för att Ronaldo gjorde 3 mål men ett var en målvaktstavla av rang av De Gea och det två andra var på fasta situationer som man visserligen kan döma frispark och straff på men som även var förstärkningar och filmningar. Jag kan tycka att det är lite synd att man höjer en spelare som trots allt visade väldigt lite vilja till att försöka spela vidare i dessa situationer till skyarna på det sätt som man gör. Det blir lite svårt att försöka argumentera för att spelare borde sluta förstärka och filma samtidigt som det belönas så kraftigt både av domare och i media. SVT sitter och kallar Ronaldo geni men utöver målen så gjorde han inte så mycket i den matchen så det enda geniala blir sättet han ser till att det blir straff och frispark dvs genom förstärkningar eller filmningar beroende på vilket humör man är på.
 
Nog för att Ronaldo gjorde 3 mål men ett var en målvaktstavla av rang av De Gea och det två andra var på fasta situationer som man visserligen kan döma frispark och straff på men som även var förstärkningar och filmningar. Jag kan tycka att det är lite synd att man höjer en spelare som trots allt visade väldigt lite vilja till att försöka spela vidare i dessa situationer till skyarna på det sätt som man gör. Det blir lite svårt att försöka argumentera för att spelare borde sluta förstärka och filma samtidigt som det belönas så kraftigt både av domare och i media. SVT sitter och kallar Ronaldo geni men utöver målen så gjorde han inte så mycket i den matchen så det enda geniala blir sättet han ser till att det blir straff och frispark dvs genom förstärkningar eller filmningar beroende på vilket humör man är på.
Eller hur?! Jag tycker det är så himla tröttsamt faktiskt och är väldigt glad för att Pepe inte fick med sig en frispark när han överdrev (alltså, jag tycker att armbågen är ful men jag tycker det är mycket fulare pga att det är medvetet att ta sig för pannan/ansiktet när det inte var där armbågen träffade).
Då tycker jag dagens match mellan Island och Argentina var mycket trevligare att titta på - det är betydligt mindre psykande och spelare som faktiskt vill spela fotboll, inte filma sig till grejer.



Och inte direkt relaterat till det ovan - hur skum var inte matchen mellan Frankrike och Australien?! Tyckte de märkliga situationerna typ avlöste varandra :o
 
Eller hur?! Jag tycker det är så himla tröttsamt faktiskt och är väldigt glad för att Pepe inte fick med sig en frispark när han överdrev (alltså, jag tycker att armbågen är ful men jag tycker det är mycket fulare pga att det är medvetet att ta sig för pannan/ansiktet när det inte var där armbågen träffade).
Då tycker jag dagens match mellan Island och Argentina var mycket trevligare att titta på - det är betydligt mindre psykande och spelare som faktiskt vill spela fotboll, inte filma sig till grejer.



Och inte direkt relaterat till det ovan - hur skum var inte matchen mellan Frankrike och Australien?! Tyckte de märkliga situationerna typ avlöste varandra :o
Håller helt med om Pepe och reagerade i princip likadant. Visst ska han ha frispark men han ska också ha gult kort för filmning precis som Ronaldo borde fått. Det är tröttsamt att man både glorifierar resultatet och ojar sig över filmningarna. Om man väljer att bara ta approachen att det är upp till domaren att stävja och upp till spelarna att vinna matchen då gör Ronaldo "rätt", nu är det sådan hemsk dubbelmoral i mitt tycke.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp