Fotbolls VM

Håller helt med om Pepe och reagerade i princip likadant. Visst ska han ha frispark men han ska också ha gult kort för filmning precis som Ronaldo borde fått. Det är tröttsamt att man både glorifierar resultatet och ojar sig över filmningarna. Om man väljer att bara ta approachen att det är upp till domaren att stävja och upp till spelarna att vinna matchen då gör Ronaldo "rätt", nu är det sådan hemsk dubbelmoral i mitt tycke.
Men ja! Jag har i flera år varit verksam som domare i en annan sport och när det var mästerskap och expertkommentatorn sa något i stil med "ja det är ju alltid bra att förstärka en situation lite extra så en får domaren med sig" så brann iaf mina säkringar av (jag mailade också ett mycket surt mail till både TV och förbundet i samband med detta). Sporten jobbar (jobbade?) en del med just filmningar så att då någon i bästa sändningstid glorifierar det var inte särskilt festligt för det märktes verkligen en tillbakagång på lägre nivåer efter det mästerskapet :down: Så jag avundas inte dagens fotbollsdomare som behöver tampas med problemet och jag hoppas verkligen att, när det väl kommer till slutspel och final, att sådant spel inte kommer löna sig och vara det som gör att något lag vinner.
 
Ronaldo är en jäkligt duktig spelare, det kan ingen ta ifrån honom. Sen borde det absolut delas ut mer gula kort vid förstärkningar, för det är så jäkla trist. Är inte direkt avundsjuk på domarna i såna lägen. Portugal har väl lyft sig något sen EM, men inte mycket. Och jag hoppas innerligt att det inte räcker med oavgjorda matcher för att ta VM-guld... :grin:
 
Snart dags för dagens första match :) så jag har börjat förbereda så allt är klart för att undvika att behöva smita ifrån vid olämpligt tillfälle.
 
Snart dags för dagens första match :) så jag har börjat förbereda så allt är klart för att undvika att behöva smita ifrån vid olämpligt tillfälle.

Jag vill ha cola och chips + sombreros (trattformade majschips) det ska man ha när man tittar på fotboll. 'Tyvärr' ingenting hemma. Hoppas bara det sänds på bbc eftersom jag fortfarande inte listat ut ITV hub.
 
Jag vill ha cola och chips + sombreros (trattformade majschips) det ska man ha när man tittar på fotboll. 'Tyvärr' ingenting hemma. Hoppas bara det sänds på bbc eftersom jag fortfarande inte listat ut ITV hub.
Jag får köra på klassiska TVn, avskyr! Ser det som går på play men 4:an bjuder ju inte på det.
Laddat med te och vatten, duger fint ju :)
 
Ronaldo är en jäkligt duktig spelare, det kan ingen ta ifrån honom. Sen borde det absolut delas ut mer gula kort vid förstärkningar, för det är så jäkla trist. Är inte direkt avundsjuk på domarna i såna lägen. Portugal har väl lyft sig något sen EM, men inte mycket. Och jag hoppas innerligt att det inte räcker med oavgjorda matcher för att ta VM-guld... :grin:
Ja han är absolut en duktig spelare! Annars hade han ju inte varit så framgångsrik - men en kan ju tycka att han har en rätt trist spelstil/attityd ändå, det är ju inget motsatsförhållande :) (
Ramos tex är ju också en otroligt duktig spelare men likafullt en gris på plan (det har ju Niva sagt så då är det så :D)

På tal om domare så gillar jag att Jonas är med i studion och förklarar/pratar om domslut och situationer! Borde vara mer sånt! Och så tyckte jag hittills att domarna varit himla bra generellt! :)

Och håller med om att oavgjorda matcher inte borde räcka! Det hade varit tråkigt.
 
Ja han är absolut en duktig spelare! Annars hade han ju inte varit så framgångsrik - men en kan ju tycka att han har en rätt trist spelstil/attityd ändå, det är ju inget motsatsförhållande :) (
Ramos tex är ju också en otroligt duktig spelare men likafullt en gris på plan (det har ju Niva sagt så då är det så :D)

På tal om domare så gillar jag att Jonas är med i studion och förklarar/pratar om domslut och situationer! Borde vara mer sånt! Och så tyckte jag hittills att domarna varit himla bra generellt! :)

Och håller med om att oavgjorda matcher inte borde räcka! Det hade varit tråkigt.
Haha absolut, jag är inget fan av honom heller, men det finns ju de som vill påstå att han inte är någon bra spelare, vilket jag har svårt att förstå. Och alla vet ju att Nivas ord är lag. :D

Ja! Domare i studion är ju guld! Det oavgjorda var ju en referens till EM för två år sen... Portugal spelade ju oavgjort alla gruppmatcher, kom trea i gruppen, gick vidare på ranking... De vann bara en match på fulltid, övriga gick till förlängning eller straffar. Ändå tog de guld... Men det är väl en bedrift det också, antar jag, ta EM-guld efter att bara ha vunnit en match i turneringen. :up:
 
Tyskland! :love: Älskar att Neuer kommer in efter lång skadeperiod och likförbannat är asbra. Hyfsat hög lägstanivå på den.
 
Tyskland-Mexiko rolig fartfylld tillställning :up:
Men jag börjar bli nervös! :nailbiting: Ska jag försöka vara patriotisk får ju absolut inte Mexiko vinna över Tyskland om Sverige ska ha minsta chans att komma vidare och ska jag inte vara patriotisk så håller jag ju på Tyskand som vanligt i mästerskap.

Saknar Schweinsteiger och funderar allvarligt på vad Werner gör på planen. :meh:
 
Inte var det världens mest underhållande fotboll direkt. Men 1-0 kanske gör att Zlatan slutar gnälla.
Han har ju valt själv att skita i landslaget så då kan han väl hålla inne med sitt gnällande.
 
Jag ser fram emot att äntligen se England ikväll! Jobbade under Sverigematchen, upplärning av en icke fotbollsintresserad så fick lyssna lite lagom högt på radion...
 
Men hallå, kommer resten av matchen inte visas på fyran? :eek: trodde det bara var paus för nyheterna men verkar inte så?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp