Fotbolls VM

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare MJLee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 783
  • Visningar Visningar 35 185
Alltså jag är så jäääkla provocerad. En engelsk bekant delade precis en länk till ett upprop där folk på fullaste allvar kampanjar för att den 16 juli ska vara en helgdag i år, så att de engelska fansen kan ta igen sig lite dagen efter att England vunnit VM. Folk pratar alltså på fullaste allvar om den 15 juli som "dagen då England vinner VM i fotboll". Herregud vad löjligt, och herregud vad det provocerar mig! De kanske skulle börja med att ta sig igenom semifinalen först?

Gaaaah! Gode Gud låt inte England vinna nu! :arghh::arghh::arghh:

Amen sistah!

Du är en sån sur-skotte ;):D
Man blir som man umgås :angel:

Haha ibland kan det ju vara enda sättet att få fira på, tänker jag... :angel:
Jaja, okej då...

Helt allvarligt tycker jag absolut att det engelska laget är värda att vinna, men eftersom jag har sådana starka negativa känslor mot engelska fotbollssupportrar (vilket jag alltså hade redan innan detta) har jag lite svårt att fokusera på den biten just nu... :o

Alltså jag är så jäääkla provocerad. En engelsk bekant delade precis en länk till ett upprop där folk på fullaste allvar kampanjar för att den 16 juli ska vara en helgdag i år, så att de engelska fansen kan ta igen sig lite dagen efter att England vunnit VM. Folk pratar alltså på fullaste allvar om den 15 juli som "dagen då England vinner VM i fotboll". Herregud vad löjligt, och herregud vad det provocerar mig! De kanske skulle börja med att ta sig igenom semifinalen först?

Gaaaah! Gode Gud låt inte England vinna nu! :arghh::arghh::arghh:

Låt de betta mot sina arbetsgivare. Vinner England får de den extra lediga dagen. Förlorar England får de ingen julledighet. Kanske minskar viljan....

Ända sedan matchen började så har jag varit grymt sugen på belgiska våfflor!

Men jag tycker att Fellaini borde bytas ut. Han ser ut att dagdrömma 9 gånger av 10 som bollen passerar honom.

Jag tycker matchen känns ungefär som att kolla på en bättre premier league-match med tanke på vika spelarna på plan är :D Men det är ju bra fotboll, helt klart!

Frankrike! De har inte briljerat framåt, men försvaret är betydligt bättre än Belgiens, de har lättare att ta sig igenom. Synkar de bättre i anfallen blir de livsfarliga.

Känns nästan lite snålt med bara gult kort i ett sånt läge...
Tycker du? (Du menar Edens kort va?) jag tycker att han ramlar väldigt enkelt. Det är såklart inte snyggt, så gult kort är rimligt, men det borde definitivt gå att spela vidare om dom hade velat istället för att ramla :)

Tycker du? (Du menar Edens kort va?) jag tycker att han ramlar väldigt enkelt. Det är såklart inte snyggt, så gult kort är rimligt, men det borde definitivt gå att spela vidare om dom hade velat istället för att ramla :)
Nja, hade ju kunnat resultera i friläge, i princip. 2 mot 1 i alla fall och det var klart spelhindrande. Jag menar alltså inte att det var felaktigt dömt, det var helt korrekt, men det är ju en klen tröst för fransmännen att få en frispark istället för friläge, liksom. :) Det jag menar med att det känns snålt, känslan för de ”utsatta”, alltså.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka