Bukefalos 28 år!

Fotbolls VM

Jag vill nog påstå att du har fel ;)
Generellt så skulle handbollsspelare tjäna på att ramla i sådana situationer (rött kort på motståndaren plus straff) om dom satte det i system och det händer ofta att sådana situationer uppstår på plan - men ändå kämpar folk för att hålla sig på fötter på ett helt annat sätt än inom fotbollen :)

Så för att återknyta till gårdagens match tycker jag verkligen inte att det ska vara annat än gult kort för hade spelaren velat är jag rätt säker på att han hade kunnat stå upp :)
Tjäna på det kan de säkert göra, men min erfarenhet är inte att samma typ av situationer uppstår lika ofta i handboll, och de är sällan uppe i samma hastigheter eftersom de behöver studsa med sig en boll. Så nej, i min värld är det inte samma situationer, men min värld är högst subjektiv. :D
 
Såg förresten en rolig VM-relaterad status på Facebook som jag vill dela med mig av:

"The English were making fun of our furniture this weekend. Now their entire cabinet has collapsed. Isn't it ironic?"

Jag fnissade jättemycket åt den faktiskt. :angel:
 
Jag håller som bekant på Kroatien ikväll! Tycker det har varit ett så himla roligt VM på det viset att nästan alla de "stora" åkt ut, så det vore tråkigt om den trenden bröts och det blev Frankrike-England i finalen.
Fast jag förstår inte varför England räknas som en av de stora i det här sammanhanget? De har tagit en VM-medalj, det var guld -66. Utöver det har de varit i semi en gång (slutade fyra), 1990. Kroatien har ett brons från -98.

Då kan tilläggas att Sverige har brons från -50, silver från -58 och brons från -94, för att sätta det hela i perspektiv. Sverige har alltså fler VM-medaljer än England och Kroatien tillsammans, så jag har svårt att se varför England ses som stora. Rimligtvis borde Frankrike vara det enda kvarvarande landet som ses som stort i sammanhanget. :)
 
Fast jag förstår inte varför England räknas som en av de stora i det här sammanhanget? De har tagit en VM-medalj, det var guld -66. Utöver det har de varit i semi en gång (slutade fyra), 1990. Kroatien har ett brons från -98.

Då kan tilläggas att Sverige har brons från -50, silver från -58 och brons från -94, för att sätta det hela i perspektiv. Sverige har alltså fler VM-medaljer än England och Kroatien tillsammans, så jag har svårt att se varför England ses som stora. Rimligtvis borde Frankrike vara det enda kvarvarande landet som ses som stort i sammanhanget. :)
Äsch, det var jag som var otydlig. Borde inte ha satt citationstecken runt stora. Jag menade mest stora som i faktiskt storlek, att många relativt små länder med få invånare har lyckats ta sig så långt som de har. Men till viss del tänkte jag även stora som i länder med stor fotbollskultur, där ju England passar in även om deras landslag inte spelat särskilt bra.
 
Jag håller på England (av "förklarliga" skäl...) men tror de får det tufft mot Kroatien. England är ett "stort" fotbollsland i det avseendet att SÅ mycket där handlar om fotboll och det är så viktigt där, men tyvärr är de inte riktigt lika storslagna resultatmässigt.
 
Vad tror ni, blir det straffavgörande? Tycker riktigt synd om Kroaterna som ska ta sig igenom ännu en förlängning nu...
 
Dom gjorde mål och får chansen att hänga kvar så värst synd om dom är det inte.
Nä inte så sett, tänkte mer förlängningsmässigt, med två täta, extremt långa matcher. Senaste matchen såg ju galet plågsam ut framåt slutet och de lär ju inte ha återhämtat sig helt sen dess.
 
Konstaterar nu att det inte var Sverige som var så dåligt utan England som är riktigt bra. I första gjorde de ju Kroatien osynliga nästan.
 
Oj. Jag bläddrade mera förbi för att se resultaten under kvällen och när jag såg 1-0 till England så tänkte jag att det slutar nog så också. Men så såg jag 1-1 och nu 2-1 till Kroatien, där vände det minsann! Wow
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp