Det inte alla fattar!💗
IMG_3787.jpeg
 
Jag tycker inte varken England eller Spanien Àr sÀrskilt sportsliga.
Tycker inte heller att matchen höll finalklass.
 
Jag tycker inte varken England eller Spanien Àr sÀrskilt sportsliga.
Tycker inte heller att matchen höll finalklass.
Precis det hÀr sa jag och min kompis ocksÄ. KÀndes lite trÄkigt att det hela skulle avslutas med en sÄ pass "ful" match, Àven om Spanien i mitt tycke var de mer vÀrdiga vinnarna. Jag som genom hela mÀsterskapet sagt att det Àr sÄ skönt med damfotboll för att de sköter sig bÀttre Àn pÄ herrsidan, det tyckte jag inte att man sÄg idag.
 
Precis det hÀr sa jag och min kompis ocksÄ. KÀndes lite trÄkigt att det hela skulle avslutas med en sÄ pass "ful" match, Àven om Spanien i mitt tycke var de mer vÀrdiga vinnarna. Jag som genom hela mÀsterskapet sagt att det Àr sÄ skönt med damfotboll för att de sköter sig bÀttre Àn pÄ herrsidan, det tyckte jag inte att man sÄg idag.

Men verkligen! Tycker det Àr sÄ roligt att se varje VM hur damfotbollen verkligen blir bÀttre och bÀttre. Men all utveckling Àr ju INTE till det bÀttre. Samma med filmningar.

En annan reflektion jag har gjort Àr att det Àr ju verkligen sÄ att intresset för damfotbollen bland folk i allmÀnhet har ökat, men det finns en skillnad.

NĂ€r folk pratar om herrlandslaget sĂ„ Ă€r det vĂ€ldigt vanligt att folk uttrycker sig som om de vore en del av laget, eller som att laget Ă€r Sverige. ”Vi har vunnit alla matcher”, ”hoppas det gĂ„r bra för oss imorgon”, ”vi har tvĂ„ spelare skadade fĂ„r se hur det gĂ„r”.

Med damlandslaget Ă€r det ”de” istĂ€llet för ”vi”. Det Ă€r laget, nĂ„gra andra, (tjejer 🙄) som har varit med i VM. Man tackar för insatsen, man gratulerar i mĂ€ngder, men man har inte tagit brons sjĂ€lv.

Vet inte riktigt vad min slutsats Àr, men skillnad Àr det!
 
Jag förtydligar/utvecklar mitt inlÀgg:
Spanska landslaget vÀgrar spela match fram till det ögonblick att hela den spanska förbundsledningen avgÄtt. AlltsÄ inte bara tvÄngskyssaren.
 

Liknande trÄdar

L
Tjatter IstÀllet för att disskutera om det i Mello trÄden sÄ tÀnkte jag göra en trÄd om allmÀn bildning! SÄ tillexempel vad det Àr och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 414
Senast: hastflicka
·
Fritid Har inte sett nÄgon diskussion om VM som pÄgÄr just nu. Jag Àcklas av hur Qatar köpte VM och hur korrupt FIFA Àr. Gianni Infantino var...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 525
Senast: MJLee
·
Juridik & Ekonomi Behöver input frÄn er allvetande bukare igen! Jag ska förhoppningsvis börja jobba i Sverige, och skulle haft lite info kring vad som Àr...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 925
Senast: Bison
·
Fritid Ska pÄ GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. DÄ det Àr heldag pÄ lördagen sÄ tÀnkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
781
Senast: Squie
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp