FotbollsVM!

Ja nu är det snart dags igen!
Spanien är klara favoriter på svenska spel. Förstår inte riktigt det. Jag tror på Sverige även om jag är väldigt nervös. 💙💛
Vad tror ni?
 
Ja nu är det snart dags igen!
Spanien är klara favoriter på svenska spel. Förstår inte riktigt det. Jag tror på Sverige även om jag är väldigt nervös. 💙💛
Vad tror ni?

Jag måste jobba på kontoret i morgon så får försöka se på datorn men det kommer inte alls bli samma sak 😔

På mitt förra jobb hade vi en stor tv i lunchrummet, egentligen inköpt för att stora grupper skulle kunna lyssna på information samtidigt men den användes mest för att se stora sportevenemang på 😁. Det var riktigt kul att kunna se tillsammans och ta små raster när det var extra spännande. Jag måste nog föreslå det på mitt nya jobb.

Om det inte vore för jinxandet skulle jag säga att Sverige vinner det här men nu vågar jag inte det. Gissar på oavgjort och att Amanda iIestedt gör mål.
 
Jag är lite orolig för att dom har tagit ut sig under de senaste matcherna och känner sig lite för nöjda med dom vinsterna. Jag såg på social medier att laget hade en ledig dag i söndags och fokuserade på annat än fotboll, kan det vara bra? :cautious:
 
Jag måste jobba på kontoret i morgon så får försöka se på datorn men det kommer inte alls bli samma sak 😔

På mitt förra jobb hade vi en stor tv i lunchrummet, egentligen inköpt för att stora grupper skulle kunna lyssna på information samtidigt men den användes mest för att se stora sportevenemang på 😁. Det var riktigt kul att kunna se tillsammans och ta små raster när det var extra spännande. Jag måste nog föreslå det på mitt nya jobb.

Om det inte vore för jinxandet skulle jag säga att Sverige vinner det här men nu vågar jag inte det. Gissar på oavgjort och att Amanda iIestedt gör mål.
Kan ju inte bli oavgjort.😉

Och jag får inte se alls pga utbildning så mig är det riktigt synd om.
 
Jag är lite orolig för att dom har tagit ut sig under de senaste matcherna och känner sig lite för nöjda med dom vinsterna. Jag såg på social medier att laget hade en ledig dag i söndags och fokuserade på annat än fotboll, kan det vara bra? :cautious:
Jag tror att det är jättebra! Helg perfekt!
Spanien fick ju också en förlängning.
 
Jag är ledig och kan kolla för första gången imorgon, men vet inte om jag vågar, det har ju gått så bra när jag bara lyssnat på radio och jobbat/ridit samtidigt 😅
 
Jag har inte sett någon match alls än eftersom de ofta börjar samtidigt som min arbetsdag, men imorgon tänkte jag faktiskt ignorera det faktumet och ha på TV:n i bakgrunden åtminstone. Har planerat för lite lagom icke-krävande arbetsuppgifter som kan göras samtidigt som den mesta av uppmärksamheten är på TV:n ;)
 
Jag har ett Viaplay abonnemang för film och serier, vet någon om jag kan se fotbollen genom det?
 
Jag har inte sett någon match alls än eftersom de ofta börjar samtidigt som min arbetsdag, men imorgon tänkte jag faktiskt ignorera det faktumet och ha på TV:n i bakgrunden åtminstone. Har planerat för lite lagom icke-krävande arbetsuppgifter som kan göras samtidigt som den mesta av uppmärksamheten är på TV:n ;)

Tänkte fråga om man kan se den matchen även utomlands men kom på att det var en dum fråga 😁
 
Fotbollsfeber här i Australien!

Senaste Aus-matchen sågs av flera miljoner och är det mest sedda "programmet" på tv på 10 år. Slår männens afl- och nrl grand finals samt state of origin med hästlängder!

Jag hoppas såkkart på Sverige och Australien i finalen!
Om Aus tar sig till final får vi en extra röd dag med hahaha

Inför förra Sve-matchen sa dom här på tv att svenskorna jobbat extra med en "sport-psykolog" för att få lute mer jävlar anamma i sig och inte vara så "typiskt svensk, typ alla får medalj för gott deltagande" 😄
 
Fotbollsfeber här i Australien!

Senaste Aus-matchen sågs av flera miljoner och är det mest sedda "programmet" på tv på 10 år. Slår männens afl- och nrl grand finals samt state of origin med hästlängder!

Jag hoppas såkkart på Sverige och Australien i finalen!
Om Aus tar sig till final får vi en extra röd dag med hahaha

Inför förra Sve-matchen sa dom här på tv att svenskorna jobbat extra med en "sport-psykolog" för att få lute mer jävlar anamma i sig och inte vara så "typiskt svensk, typ alla får medalj för gott deltagande" 😄
Jag hoppas också på Sverige - Australien i final, vore ju SÅ kul om Australien når dit! Och även om publiken kommer vara på ”fel sida” så kommer ju läktarna åtminstone vara gula. :D
 
För övrigt kom det en mailinbjudan efter kvartsfinalen om att se semin på storbildsskärm på kontoret. Jag jobbar visserligen hemifrån idag men kommer kunna ha matchen på med gott samvete (inte för att jag haft dåligt samvete när övriga matcher gått i bakgrunden, men ändå :D).
 
För övrigt kom det en mailinbjudan efter kvartsfinalen om att se semin på storbildsskärm på kontoret. Jag jobbar visserligen hemifrån idag men kommer kunna ha matchen på med gott samvete (inte för att jag haft dåligt samvete när övriga matcher gått i bakgrunden, men ändå :D).
Vilken lyx! 😁

Jag upptäckte att jag och chefen har ett möte 10-12 men jag hoppas att vi kan flytta det eller iaf ha eget arbete största delen av tiden, det borde inte vara omöjligt!
 
Vilken lyx! 😁

Jag upptäckte att jag och chefen har ett möte 10-12 men jag hoppas att vi kan flytta det eller iaf ha eget arbete största delen av tiden, det borde inte vara omöjligt!
Amatör! Jag blockade tiderna i jobbkalendern för potentiella slutspelsmatcher för Sverige för längesen, så ingen skulle få för sig att boka in mig på möten då. :angel:
 

Liknande trådar

L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 415
Senast: hastflicka
·
Fritid Har inte sett någon diskussion om VM som pågår just nu. Jag äcklas av hur Qatar köpte VM och hur korrupt FIFA är. Gianni Infantino var...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 542
Senast: MJLee
·
Juridik & Ekonomi Behöver input från er allvetande bukare igen! Jag ska förhoppningsvis börja jobba i Sverige, och skulle haft lite info kring vad som är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 926
Senast: Bison
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
781
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp