Bukefalos 28 år!

Fotleds stöd?

B

**BORTTAGEN**

Hoppas denna tråden hamnar rätt nu..
Finns det någon som vet var man kan köpa stöd för fotleden som man kan ha på sig när man rider? Webbsida? :)

Tack!

:banana:
 
Hur pass mycket stöd ska det ge?

Apoteket har tubstickat stödbandage, i stil med de elastiska lindor man lindar stukningar med, fast helt utan tejp, spännen, o.dyl. Turbogrip tror jag de heter... Använde ett sån't till min stukade fot, och det funkar jättebra. :)
 
Det det där lät ju toppen! Tusen tack! :D :bow:
Ska kika in på apoteket någon dag!

:banana: :bump: :banana:
 
Vissa apotek har en annan version oxo... med kardborreknappning i stretch... jattebra till annat iaf... borde fungera vi ridning oxo.

/linda
 
Hej!
Jag köpte först på apoteket för jag har haft jätteproblem med min vänstra fotled efter en hemsk stukning för många år sedan. Ligamenten i fotleden är fortfarande uttänjda efter typ sex år, så det onda får man väl leva med. Men i alla fall så tyckte jag inte att dom stödbandagen med kadborreband från apoteket hjälpte tillräckligt bra så då gick jag till "Ortopedteknikerna" på sjukhuset här i stan. Det finns säker motsvarande på de flesta sjukhus. Det är inte någon klinik eller så, utan ett ställe där man kan köpa olika sorters stöd och hjälpmedel som man kan behöva, t ex skor. Ortopedteknikern hade ett kanonbra "bandage" med dubbla kadborrelindor som funkar hur bra som helst" Jag har det alltid när jag rider! Fotleden blir ju lite tjockare så det är lättast om man har ridskor, men även i mina ridstövlar får den lindade foten plats, fast man ser att den har tänjts ut lite och den ser lite större ut än högerstöveln nu. Kolla efter ortopedteknikerna alltså! Priset var ca 250:- och apotekets skydd kostade något mindre men var inte alls lika bra! Lycka till!
Häls
Nock
 
Tja!

Jag skulle gå o kolla i sportbutiker typ Intersport o Stadium.
Vet de har llite olika sorter som e bra.
 

Liknande trådar

Utrustning Funderar på att köpa en barbackasadel eftersom jag inte längre kan rida med stigbyglar, men skulle behöva mer stöd. Jag har tittat på...
2
Svar
21
· Visningar
1 395
Senast: skiesabove
·
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 767
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Har en gammal Ikea-kudde som är typ ergonomisk men får ofta väldigt ont i nacken och huvudet av den så vill hitta en bättre. Behöver en...
Svar
10
· Visningar
817
Senast: cambodia
·
Utrustning Hej! Hoppas detta är en okej tråd att göra här :) Jag måste sälja min mammas sadel då hon inte rider längre och undrar lite om den...
Svar
8
· Visningar
786

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp