Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, det är ej äkta koppartråd. Det är vanlig tråd som är syrabehandlat för att likna koppar. Tråden låg i en skrotcontainer på ett företag, så jag fick den och testade om det gick att köra något tjusigt av den, men den är hemsk att försöka forma med bara fingrarna. När det blir fler än 2 trådar ihop blir det ruggigt stark.

Fina bilder du lagt upp. :up:

Jag har kraftig ståltråd hemma som jag kan testa med och se om det håller, men det låter som att smidiga handskar vore bra att ha på sig 🤣
 
Jag har kraftig ståltråd hemma som jag kan testa med och se om det håller, men det låter som att smidiga handskar vore bra att ha på sig 🤣
Jag provade med vanlig ståltråd och i jämförelse var det mycket lättare, kändes dock som om tråden skulle gå av, här är dom sida vid sida.
Provad återigen att försöka fota med en relativt neutral bakgrund - soffan. Måste banne mig försöka bli kompis med min systemkamera igen... saknar att fota med den på allvar. :p

45732324_758322154517017_6153404773170151424_n.jpg
 
Jag har lite ångest. Har en kamera med ett fint, dyrt objektiv. (Kostade minst 7-9000 när jag köpte det) använder det sällan och tjänar ingenting på att ta bilder.

Men om jag någon gång ångrar mig så kommer jag aaaaaaldrig köpa ett objektiv i den prisklassen igen. Hur skulle ni gjort?
 
Jättehärliga bilder @Skyggni, hunden är ju helt bedårande! Vad är det för kamera du skaffat?

Jag vill också skaffa nytt objektiv, ett längre tele med bra ljusinsläpp. De blir bara så jäkla dyra :cautious:
 
Tack @Martenix

@Septicemia Det var min sambo som överraskade mig med att köpa en Canon EOS 5D mark IV till mig.

Ja, de fina bra objektiven är inte precis billiga. Jag är sugen på ett med mer vidvinkel just nu. Men jag kan ibland låna av mamma och hennes sambo som också fotograferar mycket och har Canon.
 
Men vilken överraskning, vad roligt för dig! :)

Så perfekt att kunna låna mellan varandra. Själv har jag lånat ut min gamla 450D till brorsan som funderar på att skaffa egen systemkamera, det vore perfekt om han satsade på Canon :idea:
 
Det där med att samsas med någon annan är grymt bra! Jag och svärmor har Nikon båda två, så vi delar på objektiven. Blir ju genast mycket lättare att köpa när det bara är halva kostnaden som behöver betalas :D senast köpte vi ett Tamron(?) 70-200 f2.8, det hade jag aldrig köpt om jag behövt betala hela själv :angel: visserligen begagnat, men det kostar ju ändå ett antal kronor.
 
Jag har lite ångest. Har en kamera med ett fint, dyrt objektiv. (Kostade minst 7-9000 när jag köpte det) använder det sällan och tjänar ingenting på att ta bilder.

Men om jag någon gång ångrar mig så kommer jag aaaaaaldrig köpa ett objektiv i den prisklassen igen. Hur skulle ni gjort?
Av all fotoutrustning jag äger, och det är en del, så är det några enstaka prylar som jag inte köpt begagnat. Det är mitt förstahandsalternativ. Vet jag vad jag vill ha så bevakar jag annonssidor och -grupper tills det dyker upp, det kan ta allt från några dagar till ett halvår, och begagnatstrategin gör att jag kan äga och använda betydligt bättre grejor än om jag hade behövt köpa allt nytt. Och då blir fotointresset roligare, både de delar som är helt för nöjes skull och de delar som ibland inbringar litet inkomst. Så gör jag.

Och ångesten... det beror förstås på hur ens ekonomi ser ut, och jag vill absolut inte förringa 7000-9000 kr... men så mycket kostar min häst på två månader och honom tjänar jag inte en krona på. ;)
 
Av all fotoutrustning jag äger, och det är en del, så är det några enstaka prylar som jag inte köpt begagnat. Det är mitt förstahandsalternativ. Vet jag vad jag vill ha så bevakar jag annonssidor och -grupper tills det dyker upp, det kan ta allt från några dagar till ett halvår, och begagnatstrategin gör att jag kan äga och använda betydligt bättre grejor än om jag hade behövt köpa allt nytt. Och då blir fotointresset roligare, både de delar som är helt för nöjes skull och de delar som ibland inbringar litet inkomst. Så gör jag.

Och ångesten... det beror förstås på hur ens ekonomi ser ut, och jag vill absolut inte förringa 7000-9000 kr... men så mycket kostar min häst på två månader och honom tjänar jag inte en krona på. ;)
Såklart är hästarna dyra! :p det jag menar är att mitt intresse mest troligt inte kommer bli så stort att jag kommer lägga så mycket pengar på ett objektiv igen. Så säljer det så kommer jag få nöja mig med ett sämre helt enkelt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 994
Senast: Cattis_E
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 015
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 384
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 507
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp