Status
Stängd för vidare inlägg.
2 veckor sedan, solnedgång på stranden nedanför mitt hus, fotat med Samsung galaxy S7, no filter :love:

20170529_175000_zpsjjt8bca7.jpg
Fint bevis på att det inte behövs en avancerad systemkamera för att få till en riktigt fin bild :)
 
Fullmåne. Typ....

IMG_0436_zpsj0ose4q9.jpg


Taget med en iPhone Borde ha hamnat mer mitt i bilden. Går säkert att fixa i efterhand men jag är världelös på sådant.
 
Jag måste erkänna att jag är hypad, ska iväg och äntligen köpa mig en ny mobil efter 6 år.
Det jag kollade efter när jag bestämde mig för den nya, var hur bra kameran blivit osv. Känns riktigt bra, nu hoppas jag bara affären har den hemma också, annars blir det jobbigt. :p
 
Mitt objektiv har kommit :D

Har hunnit med ett par kortare strapatser för att testa, kom på mig själv med att svära en ramsa första gången fiskgjusen dök upp och jag försökte följa den lite smidigt med 2 kg handhållet objektiv. MAJ GAD, det kommer att krävas lite övning ;) Men ändå nöjd med resultatet, fågeln var snäll nog att ge mig några försök!

IMG_2452b_zpslo35aqbp.jpg


IMG_2493b_zpskdleup5m.jpg


Skymning
IMG_2874b_zpsuxy0uthc.jpg
 
Fint bevis på att det inte behövs en avancerad systemkamera för att få till en riktigt fin bild :)

Ska väl tillägga att jag tog säkert 60 bilder vid tillfället och jag har 3st sparade nu, de andra var crap av alla möjliga slag, suddiga, mörka, ljusa osv..
Jag upplever telefonen känsligare än en kamera beroende på om du håller den högt eller lågt, vinklad osv... samt såklart att jag är ingen fotograf :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 913
Senast: Cattis_E
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 004
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 446
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp