Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker det är fina färger, men för mig blir det alldeles skarp suddighet. Kanske kan ha lite mer "osynlig" suddighet som inte märks så väl? Ögat dras mot solen och halva molnen är i skärpa och andra suddiga. Antar att du redigerat den i efterhand kanske? :)
Yes, ville ha det lite dramatiskt 🙈
 
Yes, ville ha det lite dramatiskt 🙈
Förstår tanken, för mig kändes det lite onaturligt. Personligen hade jag nog försökt med en mer subtil oskärpa. Nu tog oskärpan även några av topparna till träden, vilket inte kändes naturligt. Vet inte hur du redigerar om du använder en app eller photoshop.

Nästa gång kanske prova olika alternativ? Bildkompositionen i sig med himlen färger var jättebra. :up:
 
Förstår tanken, för mig kändes det lite onaturligt. Personligen hade jag nog försökt med en mer subtil oskärpa. Nu tog oskärpan även några av topparna till träden, vilket inte kändes naturligt. Vet inte hur du redigerar om du använder en app eller photoshop.

Nästa gång kanske prova olika alternativ? Bildkompositionen i sig med himlen färger var jättebra. :up:
Okej, tack för dina tankar. Jag fotar på kul bara och är inte så rädd för att testa lite olika grejer. Jag blev själv ganska nöjd, men förstår givetvis att alla inte håller med 😊
 
Okej, tack för dina tankar. Jag fotar på kul bara och är inte så rädd för att testa lite olika grejer. Jag blev själv ganska nöjd, men förstår givetvis att alla inte håller med 😊
Även om man fotar för att det är kul är det inte fel att kunna utvecklas och prova andra/nya saker. Så började jag min egen resa, har fått liknande tips själv. Saker jag inte tänkt på, saker jag tyckte såg snyggt ut men ur det fotografiska perspektivet inte riktigt (åh vad ska man skriva)... ööööm... kändes som ett foto utan mer som något annat... det är nog det bästa jag kan komma på just nu att skriva, känns inte helt rätt. Inser nu att det är svårt att förmedla va jag tänker på. :o
 
Även om man fotar för att det är kul är det inte fel att kunna utvecklas och prova andra/nya saker. Så började jag min egen resa, har fått liknande tips själv. Saker jag inte tänkt på, saker jag tyckte såg snyggt ut men ur det fotografiska perspektivet inte riktigt (åh vad ska man skriva)... ööööm... kändes som ett foto utan mer som något annat... det är nog det bästa jag kan komma på just nu att skriva, känns inte helt rätt. Inser nu att det är svårt att förmedla va jag tänker på. :o
Budskapet har gått fram! 😂
 
Budskapet har gått fram! 😂
Hoppas verkligen inte du tog illa upp, för det var inte meningen vill bara väl. Vi har alla olika smak, även om jag på ett sätt gillar bilden kan jag inte låta bli att se det lite ur det där "foto perspektivet" som jag nämnde om innan... det är väl min svaghet, lite det vissa skulle kunna kalla "arbetsskada" nu vet jag inte vad det blir för mig "hobbyskada" kanske? 🙈 😅
 
Godmorgon! 😴
IMG_20191001_051001_059.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 195
Senast: Cattis_E
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 054
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 451
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 695
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp