Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20200831_202130_077.jpg

Solnedgång med måne
 
Och ytterligare en annan kväll såg det ut såhär istället:

Utsikt.jpg


Den här sista är nog min favorit ändå, jag älskar färgerna i den!

Alla de tre senaste bilderna är tagna precis utanför vårt hus, så det är exakt samma bit av kusten fotad i lite olika vinklar från olika håll på olika dagar.
 
Vad skulle ni rekommendera för objektiv för att fota fåglar, vilda djur och natur?
Har en Nikon D700 kan tilläggas. Har ett Aspherical 28-105 mm nu och det är absolut bra, men skulle gärna ha ett med riktigt bra zoom så jag kan få bilder på långt håll.
 
Vad skulle ni rekommendera för objektiv för att fota fåglar, vilda djur och natur?
Har en Nikon D700 kan tilläggas. Har ett Aspherical 28-105 mm nu och det är absolut bra, men skulle gärna ha ett med riktigt bra zoom så jag kan få bilder på långt håll.
jag har ett Sigma 150-600mm som jag använder till fåglarna :)
 
Vad har du för bländare på den? Låter himla kul med så bra zoom, med tanke på djur framförallt.
jag älskar den :love: , har haft den i flera år och den har varit med på alla mina fotoresor.
det är väl inte den bästa bländaren, lite för dålig när det är dåligt ljus, det är bländare f5-6.3

Finns i två utföranden - sport och contemporary. Jag klarar mig bra m contemporary som är ungefär 1 kg lättare att bära omkring på ;)
 
Både Sigma och Tamron har 150-600, sedan har Nikon ett 200-500 som är marginellt ljusstarkare (f5,6). Samtliga varianter ligger i liknande prisklass och har engagerade fanclubs på nätet. :angel:

Sedan finns det även fasta teleobjektiv som mest används av proffs och är superbra, men de kostar ju som en bättre bil också.

Mvh också sugen på ett långt tele, inte lika sugen på att sälja en njure för att bekosta det. Dessutom är de flesta varianterna så tunga att jag skulle behöva ett nytt stativ också, och då är frågan hur mycket jag egentligen kommer använda det.
 
Jag är inte vän med mitt sigma 150-600. Det är för tungt och släpa med för det mest och det är få bra bilder ja fått med det. Jag använder ett Tamron 100-400, det räcker till det mesta och väger betydligt mindre, men räckvidden är klart lägre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 913
Senast: Cattis_E
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 004
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 357
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 446
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp